۰

1.5 میلیون تنی که گم شد

آمارهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی از وضعیت نامشخص حدود 1.5 میلیون تن محصول پتروشیمی در سه ماهه نخست امسال حکایت دارد که وضعیت صادرات و یا فروش داخلی آنها اعلام نشده است.
پتروشیمی - میز نفت
پتروشیمی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته با انتشار گزارشی از تولید 13 میلیون و 260 هزار تن محصول پتروشیمی و پلیمری در سه ماهه نخست امسال در کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش در سه ماهه نخست امسال پنج میلیون و 356 هزار تن محصول صادر، حدود دو میلیون و 320 هزار تن محصول پتروشیمی به عنوان خوراک بین مجتمعی و نزدیک به چهار میلیون و 90 هزار تن محصول در بازار داخلی با هدف تامین نیاز صنایع پائین دستی پتروشیمی عرضه شده است.

محاسبه آمارهای ارائه شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که مجموع تناژ صادراتی، فروش داخلی و خوراک مجتمعی پتروشیمی ها در سه ماهه نخست امسال 11 میلیون و 766 هزار تن بوده و این درحالی است که در سه ماهه نخست امسال آمار تولید حدود 13 میلیون و 260 هزار تن اعلام شده است.

به عبارت ساده تر اختلاف بین تولید واقعی پتروشیمی ها در سه ماهه نخست امسال و میزان عرضه شده در قالب محصولات صادراتی، خوراک بین مجتمعی و فروش داخلی به حدود یک میلیون و 494 هزار تن بوده که وضعیت مصرف این حجم از محصولات پتروشیمی مشخص نیست.

«سیدرضا نوروززاده» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشتر گفته بود: امسال میزان قابل فروش محصولات پتروشیمی به حدود 47 میلیون تن افزایش یابد که در این صورت درآمدی معادل 24,5 میلیارد دلار با فراهم شدن شرایط درپی خواهد داشت، به گفته معاون وزیر نفت سهم صادرات از این مجموعه 27 میلیون تن به ارزش 14 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.



منبع : فارس
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 21570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *