۰
۱

شرکت ملی نفت، رد مسئولیت کرد!

شرکت ملی نفت ایران در نامه‌ای به خبرگزاری میزان با برشمردن دلایلی قانونی رسما اعلام کرد که نمی‌تواند پرداختی به باشگاه نفت مسجدسلیمان داشته و در این مورد هیچگونه مسئولیتی برعهده ندارد.
شرکت ملی نفت - میز نفت
شرکت ملی نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ،در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری میزان با عنوان "سازمان لیگ و شرکت ملی نفت ایران امضاهای بابادی را غیرقانونی اعلام کردند/ نفت مسجدسلیمان در یک‌قدمی حذف از لیگ‌برتر + اسناد"(اینجا بخوانید) شرکت ملی نفت ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

*آخرین اخطار سازمان لیگ به موسس باشگاه نفت مسجد سلیمان/ خونه‌به‌خونه 37 روز دیگر لیگ برتری می‌شود؟ + اسناد

*نفت مسجد سلیمان به سرنوشت شوم نفت تهران نزدیک‌تر شد/ هیئت مدیره‌ای که به تایید مدیرعامل شرکت ملی نفت نمی‌رسد+ اسناد

روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در نامه‌ای به خبرگزاری میزان اعلام کرد که بر اساس اختیار تفویضی مبنی بر تعیین ضوابط و شاخصه‌های ورزش حرفه‌ای موضوع مصوبه شماره 12259/ ت 047489 مورخ 28/1/1391 هیئت وزیران، طی نامه شماره 36254/3/ص مورخ 20/8/1391 اعلام نموده که تیم‌های فوتبال لیگ برتری تا تاریخ 11/10/1391 قهرمانی بوده و مشمول ممنوعیت پرداخت کمک و تامین هزینه تا مهلن تعیین شده نمی‌شود  بنابراین هرگونه پرداخت از تاریخ یاد شده به تیم‌های فوتبال لیگ‌برتری با ممنوعیت قانونی مواجه شده و در این زمینه شرکت ملی نفت هیچگونه مسئولیتی بر عهده ندارد. در این نامه آمده است:

بسمه تعالی

سردبیر محترم خبرگزاری میزان
با سلام و احترام؛
پیرو خبر منعکس شده مورخ 25/4/1397 آن خبرگزاری با عنوان " سازمان لیگ و شرکت ملی نفت ایران امضاهای بابادی را غیر قانونی اعلام کردند/ نفت مسجد سلیمان در یک قدمی حذف از لیگ برتر + اسناد"، نکات ذیل جهت اطلاع و بهره برداری خبرنگار محترم اعلام می شود.
مقتضی است با عنایت به ماده 23 قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی پاسخ ذیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن در خروجی آن خبرگزاری منعکس گردد.

موسسه غیر تجاری فرهنگی، ورزشی نفت مسجد سلیمان در تاریخ 20/7/1393 به شماره ثبت 1138 بر مبنای اساسنامه موسسه، منحصراً توسط اشخاص حقیقی بدون مشارکت شرکت ملی نفت ایران تاسیس شده است. با توجه به اینکه تمامی موسسین اشخاص حقیقی بوده و شرکت ملی نفت ایران فاقد سهام در موسسه فرهنگی ورزشی نفت مسجد سلیمان می باشد، لذا موسسه مذکور از بدو تأسیس یک موسسه غیر دولتی محسوب شده ودر چارچوب قوانین و مقررات و همچنین مفاد اساسنامه بعضا برخوردار از کمک‌های این شرکت بوده است.

متعاقبا با توجه به ممنوعیت پرداخت هر گونه وجه از محل بودجه کل کشور به هر شکل به ورزش حرفه‌ای – موضوع تبصره ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه و حکم متناظر آن در تبصره 2 ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه – تامین هزینه های تیم فوتبال مسجد سلیمان توسط شرکت ملی نفت ایران و از زمان تعیین آن در زمره تیم‌های لیگ برتری با ممنوعیت قانونی مواجه شده است.
در این رابطه متذکر می شود وزارت ورزش و جوانان، بر اساس اختیار تفویضی مبنی بر تعیین ضوابط و شاخص‌های ورزش حرفه‌ای موضوع مصوبه شماره 12259/ت 047498 مورخ 28/1/1391 هیات محترم وزیران، طی نامه شماره 36254/3/ص مورخ 20/8/1391 اعلام نموده است که تیم های فوتبال لیگ برتری تا تاریخ 11/10/1391 قهرمانی بوده و مشمول ممنوعیت پرداخت کمک و تامین هزینه تا مهلت تعیین شده نمی شد. لذا هر گونه پرداخت از تاریخ یاد شده به تیم‌های فوتبال لیگ برتری با ممنوعیت قانونی مواجه شده و در این زمینه شرکت ملی نفت ایران هیچ گونه مسئولیتی بر عهده ندارد.

با آرزوی توفیق
محمد ناصری
رئیس روابط عمومی

منبع : میزان
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 21586
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر پرداخت هرگونه وجه از زبودجه کل کشور به ورزش حرفه ای به هر شکل ممنوع است، چرا وزارت ورزش چند میلیون دلار به تیم استقلال جهت خرید بازیکنان خارجی و داخلی پرداخت کرده است و این تیم و پرسپولیس دارای ردیف بودجه هستند ؟؟؟؟