۰

شرط پالایشگاه هندی برای ادامه واردات نفت ایران

شرکت ریلاینس (RIL) هند اعلام کرد اگر تحریم‌های آمریکا علیه تهران به اجرا گذاشته شود، واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.
نفت هند - میز نفت
نفت هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، این شرکت هندی اعلام کرد واردات نفت از ایران بخش کوچکی از مجموع واردات این شرکت را تشکیل می‌دهد و از این رو به اختلال در تامین نیازهایش منتهی نمی‌شود.

به گفته منابع صنعتی، واردات نفت RIL از ایران در سال ۲۰۱۷ به میزان حدود ۴۵ درصد رشد کرد و به ۶۷ هزار بشکه در روز رسید. این شرکت در ژانویه سال ۲۰۰۹ تحت فشار بین‌المللی برای منزوی کردن ایران، صادرات بنزین به ایران را متوقف کرده بود و در آوریل سال ۲۰۱۰ خرید نفت را نیز متوقف کرد. اما پس از یک وقفه شش ساله، وارداتش از ایران را در آوریل سال ۲۰۱۶ پس از برچیده شدن تحریم‌های هسته‌ای بین‌المللی آغاز کرده بود.

منابع تجاری اعلام کرده اند که شرکت RIL پس از تهدید بازگشت تحریم‌های آمریکا، اخیرا حدود ۸ میلیون بشکه نفت آمریکا را ثبت سفارش کرده است.

هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین است.

وی سریکانت، معاون مدیرمالی گروه RIL اظهار کرده که خرید نفت این شرکت از ایران اکنون به میزان بسیار کمتری از کل واردات رسیده است و تا نوامبر مطابق با تحریم‌ها خواهد بود.

بر اساس گزارش بیزنس استاندارد، این شرکت علاوه بر اینکه یک تامین‌کننده بزرگ گاز است، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در پروژه‌های گاز شیل آمریکا دارد و نمی‌تواند از تحریم‌های آمریکا سرپیچی کند.

رویترز روز گذشته خبر داد که ایران پس از اینکه برخی از بیمه‌گران هندی به دلیل تهدید تحریم‌های آمریکا فراهم کردن خدماتشان را متوقف کردند، بیمه محموله‌های نفتی برای مشتریانش در هند را فراهم می‌کند.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 21596
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *