۰
۱

مذاکرات نفت در برابر چای سریلانکا با ایران

مقامات کمیسیون چای و وزارت بازرگانی سریلانکا قرار است برای گفت و گو درباره نحوه پرداخت پول برای فروش چای به ایران گفت و گو کنند.
ایران و سریلانکا - میز نفت
ایران و سریلانکا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، پیشنهادهای متعددی در این نشست درباره چگونگی طراحی ساختار پرداختی که تحریم‌های بین المللی را نقض نکند مورد بحث قرار خواهد کرد.

لوسیل ویجیواردنا، رییس کمیسیون چای سریلانکا هفته گذشته در گفت و گو با روزنامه ساندی تایمز این کشور اظهار کرده بود میزان بدهی نفتی شرکت نفت سیلان معادل یک سال صادرات چای است. اگر این شرکت به ما پول پرداخت کند، ما به صادرات چای به ایران ادامه می‌دهیم و هیچ ممنوعیتی روی صادرات این کالا وجود ندارد. میزان بدهی نفتی به ایران می‌تواند پول یک سال صادرات چای به این کشور را جبران کند.

شرکت نفت سیلان (CPC) که شرکت ملی نفت و گاز سریلانکا است، ۲۵۰ میلیون دلار بدهی نفتی به ایران دارد.

مقررات تحریم‌ها هفته گذشته از سوی تیلاک ماراپانا، وزیر امورخارجه سریلانکا صادر شد. مقررات مذکور برخی مبادلات مالی با ایران را ممنوع کرده و تعیین یک نهاد ذی صلاح برای نظارت بر پایبندی به تحریم‌ها را الزامی کرده است. این نهاد ذی صلاح و واحد اطلاعات مالی بانک مرکزی دستورالعمل‌ها و دستورات به موسسات درباره تعهداتشان تحت این مقررات را ارایه خواهند کرد.

ایران چهارمین خریدار بزرگ چای سریلانکا است. سریلانکا در سال ۲۰۱۶ به میزان ۳۳ هزار و ۹۲۹ تن چای به ایران صادر کرد اما صادراتش به ایران در سال میلادی گذشته به ۲۷ هزار و ۴۱۹ تن کاهش یافت.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 21599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
چای را تهاتر کنید و آنرا تحویل پشتیبانی ملی نفت قراردهید، اونا خیلی خوب میدونند چطور چای را سر جاش مصرف کنند!!!