۰

​شرکت هندی خرید نفت از ایران را متوقف می‌کند

شرکت ریلاینس اینداستریز، مالک بزرگترین پالایشگاه نفت جهان که روزانه حدود ۱.۴ میلیون بشکه نفت پالایش می کند اعلام کرد، در صورت آغاز اجرای تحریم های دولت آمریکا، از ماه نوامبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.
هند - میز نفت
هند - میز نفت
به گزارش میز نفت ، شرکت ریلاینس اینداستریز، مالک بزرگترین پالایشگاه نفت جهان که روزانه حدود 1.4 میلیون بشکه نفت پالایش می کند اعلام کرد، در صورت آغاز اجرای تحریم های دولت آمریکا، از ماه نوامبر واردات نفت از ایران را متوقف خواهد کرد.

این شرکت همچنین گفته، قطع خرید نفت از ایران موجب اختلال در فعالیت هایش نخواهد شد زیرا مقدار بسیار کمی از نیاز خود را از ایران تامین می کند.

شرکت ریلاینس اینداستریز در سال آوریل 2016 و پس از لغو تحریم ها خرید نفت از ایران را از سر گرفت و میزان واردات نفت این شرکت از ایران در سال 2017 با حدود 45 درصد افزایش به 67 هزار بشکه در روز رسید. این شرکت در بازه زمانی ژانویه تا آوریل امسال حدود 96 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

منابع تجاری گفتند، شرکت ریلاینس اینداستریز اخیرا 8 میلیون بشکه نفت از آمریکا خریداری کرده است.

هند دومین مشتری نفت ایران پس از چین است.

وی سریکانت، معاون امور مالی شرکت ریلاینس گفت: «خرید نفت ما از ایران در حال حاضر رقم کوچکی از کل وارداتمان را تشکیل می دهد. تا ماه نوامبر ما از تحریم ها پیروی خواهیم کرد.»

وی بدون ارائه توضح بیشتر و افشای میزان فعلی خرید نفت از ایران، احتمال بروز اختلال در فعالیت های شرکت ریلاینس اینداستریز را رد کرد و گفت: «ما از همه جای دنیا نفت می خریم و مقدار زیادی نفت در بازارهایی نظیر عراق و عربستان موجود است.»



منبع : تسنیم
دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 21605
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *