۰

کاهش قیمت نفت توقف ناپذیر ماند

بهای نفت در معاملات جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های تجاری که بر بازار سایه افکنده است، رشد روز گذشته را از دست داد و برای چندمین هفته متوالی کاهش هفتگی به ثبت رساند.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر ۴۷ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و در ۶۸.۴۹ دلار در هر بشکه بسته شد و برای کل هفته نیز حدود ۰.۳ درصد کاهش ثبت کرد.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر ۲۴ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۷۳.۲۱ دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت برای کل هفته حدود ۲.۱ درصد کاهش نشان داد.

هر دو قیمت پایه در چهار هفته از پنج هفته گذشته کاهش داشته‌اند. قیمت نفت‌ آمریکا به دنبال رشد تولید نفت جهانی و افزایش غیرمنتظره عرضه داخلی، به پایین‌ترین رکورد در شش هفته گذشته سقوط کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور به هفته منتهی به ۲۷ ژوییه به شکل غیرمنتظره ۳.۸ میلیون بشکه افزایش داشته است. علاوه بر رشد هفتگی ذخایر نفت، قیمت‌ها به دلیل رشد تولید اعضای اوپک و هم‌پیمانان این گروه شامل روسیه تحت فشارهای کاهشی قرار گرفت.

به گفته تحلیلگران در شرکت مشاوره "جی بی سی انرژی"، تولید نفت و میعانات روسیه در ژوییه به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت، در حالی که تولید اوپک در ماه میلادی گذشته حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت. اوپک و ۱۰ تولیدکننده خارج از این گروه شامل روسیه پس از گذشت بیش از یک سال محدودیت عرضه داوطلبانه، در اواخر ژوئن توافق کردند تولید نفت خود را از ژوییه افزایش دهند. این اقدام کمک کرد رشد بی‌رویه قیمت‌ها محدود شود. نفت برنت در ماه مه تحت تاثیر تشدید ریسک‌های ژئوپلیتیکی، به مدت کوتاهی از مرز ۸۰ دلار در هر بشکه عبور کرده بود.

طبق نظرسنجی "اس اند پی گلوبال پلاتس"، تولید نفت اوپک در ژوییه ۳۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۳۲.۶۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید عربستان سعودی ۱۰.۶۳ میلیون بشکه در روز بود که نزدیک به رکورد بالای تولید ۱۰.۶۶ میلیون بشکه‌ای این کشور است.

با این حال به گفته تحلیلگران، اخباری مانند انجام مانور نظامی ایران در تنگه هرمز از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد و کمک کرد قیمت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا از رکود پایین ۶۷.۴۱ دلار بهبود پیدا کند، اما قیمت‌های نفت نتوانستند از آمار شرکت بیکرهیوز که نشان داد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته دو حلقه کاهش یافته است، حمایت چندانی کسب کنند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، در این بین بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران به خصوص با پرسش‌های اخیری که پیرامون تمایل چین برای ادامه واردات نفت ایران وجود دارد، همچنان عامل ریسک کلیدی برای بازارهای جهانی است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد چین برخلاف خواست آمریکا، واردات نفت ایران را محدود نخواهد کرد، اما به افزایش آن نیز اقدام نمی‌کند. چین یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است و واکنش چینی‌ها به تحریم‌های آمریکا، روی سطح تولید و صادرات ایران تاثیر محسوسی خواهد داشت.



منبع : ایسنا
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 21634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *