۰

کاهش تولید نفت آمریکا

​کاهش تولید نفت و افزایش سطح ذخیره سازی نفت این کشور، افزایش صدور نفت جنوبی عراق، افزایش فعالیت شرکت بریتیش پترولیوم در جمهوری آذربایجان و انفجار خط لوله گاز در تگزاس آمریکا مهمترین اخبار نفت جهان در ۲۴ ساعت اخیر است.
کاهش تولید نفت آمریکا
به گزارش میز نفت به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد که تولید نفت این کشور در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) با ۳۰ هزار بشکه در روز کاهش به ۱۰ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز رسید؛ این کاهش در پی افت برداشت نفت از میدان‌های واقع در خلیج مکزیک بود.
تولید نفت آمریکا در ماه پیش از آن، ۱۰ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه در روز بود و با وجود افت ماهانه، مجموع تولید نفت آمریکا نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۳ درصد افزایش نشان داد.

بر اساس این گزارش، اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد که سطح ذخیره سازی نفت آمریکا در پی افت صادرات در هفته اخیر به طور غیر قابل انتظاری افزایش یافت.
سطح ذخیره سازی نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۷ ژوئیه (۵ مرداد) به سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید.
البته تحلیلگران تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه را انتظار داشتند.
علت افزایش سطح ذخیره سازی، کاهش صادرات نفت این کشور در این مقطع تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه بود.

براساس اعلام مقام‌های آمریکایی، مجموعه‌ای از انفجار‌ها در خط لوله گاز طبیعی در شهر میدلند ایالت تگزارس، پنج تن را روانه بیمارستان کرد و منجر به اختلال در عملکرد خطوط دیگر انتقال گاز در این منطقه شد.
این منطقه که حوزه پرمیان، بزرگترین میدان نفتی آمریکا در آن واقع است، محل عبور خط لوله نفت و گاز بسیاری است. علت این انفجار‌ها هنوز مشخص نشده است.

بر اساس یک برنامه توسعه تایید شده در نهاد نظارت بر صنعت نفت مکزیک، شرکت اِنی ایتالیا قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ میلادی، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سه میدان نفتی فراساحلی واقع در آب‌های مکزیک سرمایه گذاری کند.
اِنی پیش بینی می‌کند که تولید نفت از این میدان ها، اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی به ۸ هزار بشکه در روز و تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به ۹۰ هزار بشکه در روز برسد.

وزارت نفت عراق اعلام کرد که صدور نفت از بنادر جنوبی این کشور در ماه ژوئیه (تیر - مرداد) به سه میلیون و ۵۴۳ هزار بشکه در روز رسید که اندکی بالاتر از سطح ماه پیش بوده است.
این کشور، ماه ژوئن (خرداد -تیر) سه میلیون و ۵۲۱ هزار بشکه نفت در روز از این پایانه‌ها صادر کرد.
در ماه ژوئیه هیچ محموله نفتی از میدان‌های نفتی شمال واقع در کرکوک به بازار‌های جهانی عرضه نشد.

شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی پی) اعلام کرد که برداشت نفت از میدان‌های متعلق به این شرکت در جمهوری آذربایجان، نیمه نخست ۲۰۱۸ میلادی به ۵۹۶ هزار بشکه در روز رسید؛ این میزان در سال گذشته ۵۸۵ هزار بشکه در روز بود.

بی پی در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۱۵ میلیون تن نفت و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان‌های خود در جمهوری آذربایجان برداشت کرد.
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 21646
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *