۰

منتظر نفت 90 دلاری باشید

تحلیل گران بین المللی می گویند که نگرانی بازارهای جهانی از تحریم نفت ایران می تواند منجر به جهش قیمت‌ها در قراردادهای خرید نفت و صعود قیمت به بیش از ۹۰ دلار شود.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش مهر، تحریم‌های قریب‌الوقوع علیه ایران، احتمالا به فروش نفت ایران در بازارهای خارجی آسیب می‌زند و می‌تواند منجر به جهش قیمت‌ها در قراردادهای خرید نفت شود.

روز سه‌شنبه اولین دور تحریم‌های جدید آمریکا بر علیه ایران اجرایی شد و سخت‌ترین دور آنها که صنعت نفت ایران را هدف قرار داده است، در اوایل نوامبر اجرایی خواهد شد.

آرمیتا سن، تحلیل‌گر ارشد انرژی اسپکتس، در مصاحبه خود با سی‌ان‌بی‌سی گفت: هرچه بیشتر به سوی ربع چهارم سال پیش می‌رویم بیشتر و بیشتر با ریسک رفتن قیمت‌ها به محدوده بالا ۸۰ دلار و حتی بالای ۹۰ دلار، روبرو می‌شویم، اما آن‌چه حالا اهمیت دارد این است که ببینیم چه میزان از تولید نفت ایران را از دست خواهیم داد.

قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه حدود ۷۴ دلار و نفت آمریکا هم بالای ۶۹ دلار برای هر بشکه بود.

این تحلیل‌گر اضافه کرد: بسیاری از افراد معتقدند چین می‌تواند تمام نفت ایران را خریداری کند، اما آنها اعلام کردند: بله ممکن است ما واردات خود را کاهش ندهیم اما میزان آن را افزایش هم نخواهیم داد. بنابراین شما شاهد از دست رفتن بخش قابل‌توجهی از عرضه در بازار خواهید بود که واضح است این به معنای قیمت‌های بالاتر خواهد بود.

تحریم‌های جدید آمریکا احتمالا صادرات نفت ایران را با مشکل مواجه خواهد کرد. آخرین باری که ایران تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، نیمی از صادرات خود را از دست داد، صادراتی که حالا به حدود ۲.۴ میلیون بشکه در روز بازگشته است.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند این بار تاثیر منفی تحریم‌ها بر صادرات ایران کمتر خواهد بود و ایران تنها نیمی از آن‌چه در دوره قبل از دست داده بود را متضرر خواهد شد.


منبع : مهر
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 21660
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *