۰

کاهش واردات LNG چین از آمریکا با ادامه جنگ تجاری

کاربران نهایی و تامین کنندگان چینی متعدد پیش بینی کردند تعرفه ۲۵ درصدی که دولت این کشور برای واردات LNG آمریکا پیشنهاد کرده است، احتمالا مانع خرید محموله‌های تکی آمریکایی در آینده نزدیک خواهد شد.
LNG - میز نفت
LNG - میز نفت
به گزارش میز نفت ، وزارت بازرگانی چین جمعه گذشته اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، به تهدید خود برای تشدید اختلافات تجاری با چین ادامه دهد، ممکن است تعرفه ۲۵ درصدی برای محموله‌هایLNG آمریکا وضع کند.

کاربران نهایی LNG چین به پلاتس اعلام کردند اگر این تعرفه‌ها اجرایی شوند، هزینه LNG آمریکا بالاتر از حدی خواهد بود که شرکت‌ها توانایی خرید محموله‌های تک را در آینده نزدیک داشته باشند.

یک منبع در یک شرکت دولتی چینی گفت: حتی اگر تقاضا هم قوی باشد تعرفه ۲۵ درصدی چیزی نیست که بتوانیم آن را جذب کنیم. بنابراین تا زمانی که ابهامات پیرامون تعرفه ادامه پیدا کند، تردید وجود دارد که خریداران محموله‌های LNG تکی زیادی از آمریکا خریداری کنند.

چین در حال حاضر شاهد افت حجم واردات LNG آمریکا بوده و طی ماه‌های ژوئن و ژوییه مجموعا چهار محموله در مقایسه با پنج محموله در ماه مه وارد کرده است.

طبق آمار "اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس"، این کشور در فاصله ژانویه تا ژوییه بیش از ۱.۸۸ میلیون تن LNGآمریکا را وارد کرد در حالی که میزان واردات در کل سال میلادی گذشته ۱.۶۱ میلیون تن بود.

حتی اگر تعرفه‌های وارداتی اجرایی نشوند، ابهام پیرامون تعرفه‌ها باعث خواهد شد واردکنندگان یا واردات LNGآمریکا را متوقف کنند یا آن را به کشورهای دیگر بفروشند.

چین در ژوئن ۱۴.۶۵ میلیون بشکه نفت خام آمریکا را خریداری کرد که رکورد بالایی بود اما این حجم در ژوییه بیش از نیمی کاهش یافت و به تنها ۶.۹ میلیون بشکه رسید.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 21664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *