۰

ژاپنی‌ها برای معافیت از تحریم‌ نفت ایران چه گفتند؟

ژاپنی‌ها در مذاکرات هفته گذشته با مقامات آمریکایی در واشنگتن ضمن ابراز تمایل برای ادامه واردات نفت از ایران، تاکید کردند امنیت انرژی ژاپن نباید بر اثر تحریم‌های آمریکا علیه تهران به مخاطره بیافتد.
تحریم نفتی - میز نفت
تحریم نفتی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هیروشیگه سکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در جریان دومین دور مذاکرات در واشنگتن که روزهای اول و دوم اوت انجام شد، طرف ژاپنی بر این اصل اولیه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا نباید بر تامین انرژی ژاپن تاثیر بگذارد یا روی فعالیت شرکت‌های ژاپنی تاثیر منفی داشته باشد.

اظهارات این وزیر ژاپنی درباره تلاش ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا در حالی مطرح شد که پیش از این نیز یک مقام دولتی بلندپایه ژاپنی ۲۴ ژوییه به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفته بود دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی یکی از بالاترین اولویت‌ها برای امنیت انرژی ژاپن و نیاز پالایشگاه‌ها برای نفت ایران است.

ریو مینامی، مدیر بخش نفت، گاز و منابع معدنی در وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در این مصاحبه اظهار کرده بود: دریافت معافیت، یک اصل قطعی از سوی دولت است. وی در ادامه افزوده بود: ژاپن قصد دارد به واردات نفت ایران ادامه دهد و دولت موضع خود را به آمریکا اعلام خواهد کرد و تلاش می‌کند تا این کشور موضع ژاپن را درک کند. مینامی گفته بود ژاپن باید از تحریم‌های آمریکا معاف شود زیرا این کشور در سال‌های اخیر واردات نفت ایران را کاهش داده است.

آمار مقدماتی وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه مه به بالاترین سطح در ۱۴ ماه گذشته رسید و نسبت به آوریل، نزدیک به هفت برابر افزایش داشت. این کشور طی ماه مه به طور میانگین ۲۱۱ هزار و ۹۷ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد که ۳۱.۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته داشت.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب: 21665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *