۰

هند و چین در حال یافتن راهی برای خرید نفت ایران

با توجه به اینکه کشورهایی نظیر چین و هند تمایلی به قطع کامل خرید نفت از ایران ندارند واتحادیه اروپا نیز از تایید خروج آمریکا از برجام خودداری می کند، آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته تا با مشتریان نفت ایران در زمینه کاهش خرید نفت از این کشور مذاکره کند.
هند و چین - میز نفت
هند و چین - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در حالی که هند به دنبال راه هایی برای حفظ روابط دوجانبه خود با ایران در شرایط تحریم های آمریکاست، یک موسسه حقوقی در لندن اعلام کرد، مشتریان عمده نفت ایران از جمله هند و چین گفته اند، قصد دارند راهی را برای دور زدن تحریم های آمریکا و تداوم خرید نفت از ایران بیابند.

به گفته منابع رسمی، هند علاوه بر تلاش برای متقاعد کردن واشنگتن مبنی بر اینکه تحریم ها علیه ایران برای اقتصاد هند تبعات زیان باری دارد، در حال مذاکره با اعضای اتحادیه اروپاست تا راهی برای خلاصی از تحریم های ایران بیابد.

موسسه حقوقی زایوالا در بیانیه ای اعلام کرد: «در حالی که آمریکا در حال افزایش فشار بر متحدان این کشور است تا از تحریم های یکجانبه علیه ایران حمایت کنند، مشتریان عمده انرژی ایران از جمله هند و چین مخالفت خود را با درخواست آمریکا اعلام کرده اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «هند در حال حاضر موافقتنامه ای رقابتی با ایران در زمینه خرید نفت منعقد ساخته که بر اساس آن هزینه حمل نفت از ایران نسبت به هزینه حمل از آمریکا حداقلی است. به علاوه، ایران مدت بیشتری به شرکت های هندی جهت پرداخت پول نفت فرصت می دهد... بنابراین، این تفاوت در هزینه ها در بلندمدت برای هند پرمنفعت خواهد بود.»

«با توجه به اینکه کشورهایی نظیر چین و هند تمایلی به قطع کامل خرید نفت از ایران ندارند و اتحادیه اروپا نیز از تایید خروج آمریکا از برجام خودداری می کند، آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته تا با مشتریان نفت ایران در زمینه کاهش خرید نفت از این کشور مذاکره کند.»

این گزارش همچنین گفته، هند احتمالا این موضوع را در نشست های ماه آینده با مایک پمپئو وزیر خارجه و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا مطرح خواهد ساخت.



منبع : تسنیم
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 21765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *