۰

واردات نفت سینوپک از آمریکا ازسرگرفته می‌شود

منابع آگاه می‌گویند بازوی بازرگانی بین‌المللی سینوپک چین خرید نفت آمریکا را از اکتبر ازسرخواهد گرفت.
سینوپک - میز نفت
سینوپک - میز نفت
به گزارش میز نفت ، با این حال مشخص نیست یونی‌پک که بازوی بازرگانی بین‌المللی سینوپک است، چه میزان نفت آمریکا را خریداری خواهد کرد و چه میزان از آن را در پالایشگاه‌های خود استفاده می‌کند.

این شرکت واردات نفت از آمریکا را در پی تشدید اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن و احتمال اعمال تعرفه چین برای واردات نفت آمریکا متوقف کرده است. زمانی که این اتفاق روی ندهد، یونی‌پک با وجود تشدید اختلافات تجاری که تحت آن چین روی محصولات نفتی و زغال سنگ آمریکا ۲۵ درصد تعرفه دریافت می‌کند، خرید نفت آمریکا را دوباره آغاز کرده است.

سینوپک از جمله شرکت‌هایی بوده که در ژوئن علیه اعمال تعرفه روی واردات نفت آمریکا لابی کرده است. این شرکت یکی از بزرگترین واردکنندگان چینی نفت آمریکا است. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی، مجموع صادرات نفت آمریکا به چین در فاصله ژانویه تا مه به ۳۵۰ هزار بشکه در روز رسید و از میزان صادرات به کانادا فراتر رفت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اینکه آیا چین روی واردات نفت خام آمریکا تعرفه وضع خواهد کرد، وجود دارد. صادرات نفت آمریکا به چین تنها سه درصد از کل واردات این کشور به شمار می‌رود. چین از سوی دیگر مقصد یک پنجم از صادرات نفت آمریکا در ماه مه بوده است. به عبارت دیگر تولیدکنندگان آمریکایی وابستگی بیشتری به چین برای صادراتشان دارند.

با این‌همه تا زمانی که تقاضا برای نفت در جهان باثبات بماند، برای تولیدکنندگان آمریکایی یافتن خریداران جایگزین راحت‌تر خواهد بود.



منبع : ایسنا
شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 21767
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *