۰

بارگیری نفت ایران کاهش یافت

در آستانه آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اوت احتمالا برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۷ به زیر ۷۰ میلیون بشکه رسیده است.
نفت ایران - میز نفت
نفت ایران - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در آستانه آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اوت احتمالا برای اولین بار از آوریل 2017 به زیر 70 میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس آمارهای اولیه موسسه تامسون رویترز ایکون، حجم کل نفت و خام و میعاناتی که قرار بوده در ماه جاری میلادی از بنادر ایران بارگیری شود، 64 میلیون بشکه، یعنی معادل 2.06 میلیون بشکه در روز بوده است. این در حالی است که در ماه آوریل، میزان بارگیری نفت خام و میعانات ایران 92.8 میلیون بشکه، یعنی 3.09 میلیون بشکه در روز بوده است.

شرکت ملی نفت ایران همچنین برای حفظ خریداران، قیمت رسمی نفت خود را کاهش داده است. بر اساس آمارهای تجاری، ایران بیشترین تخفیف را از سال 2004 تاکنون برای نفت خام سنگین خود که در ماه سپتامبر بارگیری خواهد شد پیشنهاد کرده است.

به دلیل مشکلات بانکی و بیمه ای، واردات هر 4 مشتری عمده نفت ایران از این کشور در ماه اوت کاهش داشته است.

این گزارش حاکی است، انتظار می رود صادرات نفت ایران به چین در ماه اوت به 18.4 میلیون بشکه برسد در حالی که این رقم در ماه جولای به 24 میلیون بشکه رسیده بود.

چین از ماه جولای برای رهایی از دردسرهای تحریم و ادامه خرید نفت از ایران، به جای تانکرهای چینی، از تانکرهای ایرانی جهت دریافت نفت ایران استفاده می کند.

همچنین انتظار می رود میزان صادرات نفت ایران به هند در ماه اوت به 8.2 میلیون بشکه برسد، در حالی که این رقم از ماه آوریل به این طرف هر ماه بیش از 20 میلیون بشکه بود. اما با توجه به اینکه مقصد حدود 11 میلیون بشکه از نفت ایران که این ماه بارگیری شده هنوز مشخص نیست، ممکن است رقم صادرات به هند بیشتر شود.

میزان بارگیری نفت ایران به مقصد ژاپن نیز برای دومین ماه متوالی کاهش یافته و به 3.4 میلیون بشکه رسیده است.

ایران از ماه جولای، هیچ نفتی به مقصد کره جنوبی بارگیری نکرده است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 21810
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *