۰

بالا رفتن قیمت نفت با کاهش عرضه نفت ایران

کاهش عرضه نفت ایران در آستانه آغاز دور دوم تحریم های آمریکا موجب شد تا قیمت نفت امروز شاهد رشد باشد، اما افزایش تولید نفت تولید کنندگان غیراوپکی مانع از رشد قابل توجه قیمت ها شد.
قیمت نفت - میز نفت
قیمت نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 5 سنت افزایش به 76 دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 6 سنت افزایش به 68 دلار و 59 سنت رسید.

تجار گفتند، چشم انداز تحریم های جدید آمریکا علیه ایران که از ماه نوامبر صنعت نفت این کشور را هدف قرار خواهد داد عامل تقویت نسبی قیمت نفت بوده است. بسیاری از خریداران نفت ایران تحت فشار واشنگتن واردات از این کشور را کاهش داده اند.

هرچند تهران تخفیف زیادی در قیمت نفت خود پیشنهاد کرده، اما بر اساس آمارهای موسسه تامسون رویترز ایکون، میزان بارگیری نفت خام و میعانات ایران در ماه اوت روزانه 2.06 میلیون بشکه برآورد شده، در حالی که این رقم در ماه آوریل 3.09 میلیون بشکه بوده است.

عامل نگرانی دیگر، کشر بحران زده ونزوئلا است که صادرات نفت آن از سال 2016 به این طرف به زیر یک میلیون بشکه رسیده است.

شرکت نفتی پی دی وی اس ای ونزوئلا این هفته اعلام کرد یک قرارداد سرمایه گذاری 430 میلیون دلاری برای افزایش 640 هزار بشکه ای تولید خود از 14 میدان مختلف امضا کرده است. اما با توجه به بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در این کشور، بسیاری از تحلیلگران در خصوص به سرانجام رسیدن این سرمایه گذاری تردید دارند.

به رغم احتمال بروز اختلال در عرضه نفت به ویژه از سوی کشورهای ونزوئلا، ایران، لیبی و نیجریه، بانک آمریکا مریل لینچ گفته، عرضه جهان نفت تا پایان امسال ممکن است افزایش یابد. به گفته این بانک «در حال حاضر میزان اختلال در عرضه تولید کنندگان غیراوپکی به 730 هزار بشکه در روز رسیده است. اما نیمی از این رقم قرار است مجددا به چرخه عرضه برگردد.»



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 21811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *