قیمت جهانی نفت کاهش یافت

10 شهريور 1397 ساعت 10:38

تشدید نگرانی ها از تاثیر منفی جنگ تجاری بر تقاضا برای انرژی موجب شد تا قیمت نفت روز جمعه کاهش یابد،هرچند که تحریم های پیش روی آمریکا علیه صادرات نفت ایران و کاهش تولید نفت ونزوئلا مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.


به گزارش میز نفت ، تشدید نگرانی ها از تاثیر منفی جنگ تجاری بر تقاضا برای انرژی موجب شد تا قیمت نفت روز جمعه کاهش یابد، هرچند که تحریم های پیش روی آمریکا علیه صادرات نفت ایران و کاهش تولید نفت ونزوئلا مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 35 سنت کاهش به 77 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته 45 سنت افت داشت و به 69 دلار و 80 سنت رسید.

قیمت نفت برنت در پایان معاملات ماه اوت 4.3 درصد کاهش داشت، در حالی که نفت خام آمریکا نیز رشد ماهیانه 1.5 درصدی را پشت سر گذاشت. کاهش تولید نفت ونزوئلا و افت صادرات نفت ایران در آستانه آغاز تحریم های نفتی آمریکا در ماه نوامبر، موجب تقویت قیمت جهانی نفت شده است.

اما به گفته جیم ریترزبوش، رئیس موسسه ریترزبوش، «به نظر می رسد که پس از کاهش شاخص ها در بازار بورس (در روز جمعه) به دلیل نگرانی ها از تشدید جنگ تجاری، خطر کند شدن رشد اقتصادی و افت تقاضا برای انرژی بازار نفت را تهدید می کند.»

ترامپ روز پنجشنبه تهدید کرد که ممکن است از سازمان تجارت جهانی خارج شود و تعرفه هایی علیه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین اعمال کند.

در همین حال، موسسه بیکر هاگز گزارش داد که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا، که شاخصی برای ارزیابی میزان تولید نفت این کشور در ماه های آینده است، برای اولین بار در طی 3 هفته گذشته رشد داشته است. اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، تولید نفت آمریکا در ماه ژوئن به رقم 10.674 میلیون بشکه در روز رسیده که بالاترین میزان تولید ماهانه در تاریخ این کشور است.



منبع : تسنیم


کد مطلب: 21826

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21826/قیمت-جهانی-نفت-کاهش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir