۰

سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور افتتاح شد

امروز در عسلویه سه طرح پتروشیمی با حضور رییس جمهور و وزیر نفت به طور رسمی افتتاح شد. آن طور که مسئولان می‌گویند با افتتاح این طرح ها تولید آمونیاک و اوره کشور افزایش می‌یابد.
پتروشیمی - میز نفت
پتروشیمی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، امروز با حضور حسن روحانی - رییس جمهور - و بیژن نامدار زنگنه -وزیر نفت- سه طرح جدید پتروشیمی شامل فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، متانول مرجان و فاز یک توسعه پتروشیمی دماوند به طور رسمی راه‌اندازی شد.

به گفته مسئولان، فاز دو پتروشیمی دماوند ۲۴ طرح دارد که ۳۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی را به تولیدات کشور اضافه می‌کند و ۲۰ میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری آن است. شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده سرویس‌های جانبی مورد نیاز ۲۴ طرح پتروشیمی مستقر در فاز دو توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار احداث شده است.

همچنین پروژه شرکت پتروشیمی پردیس از سال ۱۳۸۳ شروع شد. فاز یک سال ۸۹ به تولید رسید؛ فاز دو آن سال ۱۳۸۴ شروع و سال ۱۳۸۹ به تولید رسید و فاز سه سال ۹۰ شروع شد و سال ۱۳۹۶ به تولید رسید. ظرفیت هر فاز ما حدود ۶۸۰ هزار تن در سال آمونیاک و حدود یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره است.

در حال حاضر با توجه به احداث این سه واحد ظرفیت آمونیاک ما حدود دو میلیون و ۴۰ هزار تن در سال و حدود سه میلیون و ۲۲۵ هزار تن اوره در سال است. از این مقدار اوره ۷۰۰ هزار تن مصرف داخل است و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن هم صادر می‌شود.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 21852
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *