۰

ایران برای دور زدن تحریم‌ نفت دست به ابتکار می‌زند

تحلیلگران به بلومبرگ اظهار کردند ایران برای کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا روی صادرات نفت خود ممکن است به راه‌های مختلفی شامل صادرات پنهانی نفت بدون ردیاب در نفتکش‌ها، مبادلات تهاتری، تخفیف و مدت اعتبار طولانی‌تر برای فروش نفت متوسل شود.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در دور قبلی تحریم‌ها ایران ردیاب نفتکش‌های خود را غیرفعال کرده بود که در نتیجه میلیون‌ها بشکه صادرات نفت این کشور به حساب نیامد. به گفته رابین میلز، مدیرعامل شرکت مشاوره "قمر انرژی" در دوبی، حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز صادرات نفت ایران ممکن است پنهان بماند. این حجم صادرات تاثیر قابل توجهی روی بازار نفت جهانی نخواهد داشت، اما به ایران کمک می‌کند تاثیر تحریم‌های آمریکا را که اوایل نوامبر آغاز خواهد شد، جبران کند.

ایمان ناصری، یکی از مدیران شرکت FGE London در این باره به بلومبرگ گفت: پالایشگاه‌های چینی کوچکتر ممکن است خریدار بخشی از این صادرات نفت مخفیانه باشند. چین، هند و ترکیه احتمالا پس از چهارم نوامبر که تحریم‌های نفتی علیه ایران به اجرا گذاشته می‌شود به خرید نفت ایران ادامه خواهند داد. وی در ادامه افزود: ایران ممکن است حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت خود را در سال ۲۰۱۹ صادر کند.

ماه گذشته نشانه‌ها حاکی از افت صادرات نفت ایران نسبت به ماه‌های قبل بود. طبق آمار مقدماتی پلاتس، در فاصله اول تا ۱۶ اوت صادرات نفت ایران در مقایسه با ژوییه ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

طبق آمار تامسون رویترز، صادرات نفت و میعانات ایران در اوت به ۶۴ میلیون بشکه یا معادل ۲.۰۶ میلیون بشکه در روز بالغ شد که نخستین ماه از آوریل سال ۲۰۱۷ بود که صادرات نفت و میعانات نفتی به پایین ۷۰ میلیون بشکه رسید. آمار رهگیری کشتی‌ها که توسط بلومبرگ گردآوری شده است آمار رویترز را تایید می‌کند.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 21853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *