نفت آمریکا از مرز 70 دلار گذشت

13 شهريور 1397 ساعت 12:43

قیمت نفت آمریکا در معاملات سه‌شنبه به دنبال تخلیه سکوهای نفتی خلیج مکزیک در آستانه وقوع طوفان افزایش یافت و از مرز ۷۰ دلار در هر بشکه گذشت.


به گزارش میز نفت ، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه، به ۷۰.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

شرکت آنادارکو پترولیوم اعلام کرد: دو سکوی نفتی در قسمت شمالی خلیج مکزیک را در آستانه نزدیک شدن طوفان گوردون تخلیه و تولید را متوقف کرده است.

نفت برنت با هشت سنت کاهش نسبت به روز گذشته، ۷۸.۰۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

کاهش بهای معاملات آتی نفت برنت در حالی روی داد که هند به پالایشگاه‌های دولتی اجازه داده است در صورتی که تهران نفتکش‌ها را بیمه کند، به واردات نفت ایران ادامه دهند.

اقدام هند مشابه اقدام چین است که تقریبا تمامی واردات نفت خود از ایران را با کشتی‌هایی انجام می‌دهد که متعلق به شرکت نفتکش ایران است. این به معنای آن است که دو وارد کننده بزرگ آسیا با وجود فشار واشنگتن برای توقف خرید، برنامه‌هایی برای ادامه‌ خرید نفت ایران در دست دارند.

به گفته معامله‌گران، نفت برنت همچنین از آشفتگی بازارهای نوظهور و رشد ارزش دلار که واردات نفت کشورهایی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند را گران‌تر می‌کند، تحت فشارهای کاهش قرار گرفته است.

بانک انگلیسی بارکلیز روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد: بازارهای نفت از سال ۲۰۱۷ که نگرانی‌ها نسبت به عرضه رو به رشد آشکارتر بود تغییر کرده‌اند. تحلیلگران این بانک پیش‌بینی کردند قیمت هر بشکه نفت خام در کوتاه مدت به ۸۰ دلار یا حتی بالاتر از آن صعود می‌کند با این حال خاطر نشان کردند: با وجود تحولات اخیر، عرضه جهانی ممکن است سال آینده از تقاضا فزونی پیدا کند. بارکلیز برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت ۷۵ دلار خواهد بود که بالاتر از پیش بینی قبلی ۵۵ دلار در هر بشکه است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" نیز دیدگاه مشابهی داشته و نسبت به مسائل عرضه برای ادامه امسال و همچنین سال ۲۰۱۹ هشدار داد. تحلیلگران این بانک اعلام کردند کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، کاهش تولید ونزوئلا و قطعی‌های مقطعی در لیبی احتمالا بعید است افزایش تولید گروه اوپک پلاس را جبران کند. این بانک قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را ۷۹ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21854

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21854/نفت-آمریکا-مرز-70-دلار-گذشت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir