۰
۴
سکوت محض نهادهاي بازرسي

يک قرارداد غيرقانوني در مرحله امضا

با سکوت محض بازرسي وزارت نفت و نهادهاي امنيتي درباره قرارداد جمع آوري گازهاي فلر 8 پالايشگاه پارس جنوبي، علي محمد احمدي مسئول اين پروژه با تسريع در روند امضاي قرارداد، طي نامه‌اي به علي کاردر مديرعامل شرکت ملي نفت نافذ شدن اين قرارداد را اعلام کرده است.
يک قرارداد غيرقانوني در مرحله امضا
به گزارش ميزنفت، احمدي يکي از نمايندگان ادوار مجلس که مسئوليت اين کار را با حکم وزير نفت بر عهده گرفته است، با وجود بازنشستگي و دريافت پاداش بازنشستگي، دوباره به سر کار برگشت تا اين قرارداد را نهايي سازد. قراردادي که طبق نظر رسمي مديريت امور حقوقي شرکت ملي نفت ايران غيرقانوني است و بايد هر چه سريعتر لغو شود.

از آنجا که هيچ يک از موارد قانوني در انعقاد اين قرارداد از جمله اعلام فراخوان عمومي رعايت نشده و هيچ مجوزي هم براي همکاري با يک شرکت گمنام مالزيايي از سوي هيئت مديره شرکت ملي نفت صادر نشده است، اين قرارداد غيرقانوني است که حتي ديوان محاسبات نيز طي نامه اي رسمي خواستار توقف آن شده است.



با رسانه اي شدن اين موضوع طي دو هفته گذشته، اما احمدي با سرعت بيشتري کار را به پيش برد و اواخر هفته گذشته در نامه اي به مديرعامل شرکت ملي نفت، تنفيذ اين قرارداد را اعلام کرد. در صورت موافغقت علي کاردر با اين قرارداد و عدم ورود سازمان بازرسي کل کشور که همواره در راستاي سياست هاي وزارت نفت تصميم گرفته است، شاهد انعقاد قراردادي غيرقانوني خواهيم بود.

جداي از غيرقانوني بودن اين قرارداد، سوال مهم تر آن است که وظيفه جمع آوري گازهاي فلر پالايشگاه فازهاي 1 تا 10 پارس جنوبي به شرکت ملي گاز و پالايشگاه فازهاي 15 تا 21 نيز به شرکت نفت و گاز پارس واگذار شده است. با اين وجود مديريت طرح توسعه پايدار جنوبي بدون پاسخگويي به اين دو شرکت، براي گازهاي فلر تحت نظر اين شرکت تصميم گيري کرده و کار خود را به پيش مي برد که در نوع خود عجيب است.

تصميم براي امضاي اين قرارداد در اختيار علي کادر است؛ نظر رسمي مديريت امور حقوقي شرکت ملي نفت بر غيرقانوني بودن اين قرارداد تاکيد دارد ولي با اين وجود، علي محمد احمدي يک تنه براي اجرايي کردن اين قرارداد، امور را به پيش مي برد و براي اجرايي کردن آن به قدري مصمم بوده و است که با برگرداندن پاداش بازنشستگي خود، براي چند ماه ديگر ماموريت خود را در نفت تمديد کرده است!

براي مطالعه جزئيات اينجا کليک کنيد.
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 21876
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
غیر از امور حقوقی شرکت ملی نفت که به هر حال اقدام ارجمندی انجام داده است, احتمالا انتظارندارید درویش غزل گو آقای عراقی مثلا معترض شوند. یا انتظار ندارید استاد سیاسی کاری آقاای حسنی که اکنون به عنوان پاداش در پتروشیمی می چرخد یا شعبان پور پاسخ بدهند. اینها به عنوان صفرهای سمت چپ یک عدد صحیح هم برای این عرض اندام ارزش ندارند.
United Arab Emirates
زنگنه باید برکنار شود
Romania
ایشان یک تنه میخواهد اثبات کند تمامی قوانین و مقررات و دستگاههای نظارتی در برابر اراده ملوکانه اش محلی از اعراب ندارند‌. البته پشت خوب مباحث دهان پرکنی هم قایم میشود.
lawyer
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز،‌ توصیه می کنم کمی با دقت مطلب بنویسید و قضاوت کنید. تیتر شما درباره قرارداد قرارداد «جمع آوري گازهاي فلر 8 پالايشگاه پارس جنوبي» میباشد در حالی که نامه امور حقوقی درباره قرارداد « مطالعاتی بایافت گاز فلر»‌ می باشد که اولی قرارداد اجرایی و عملیاتی و دومی قرارداد خدمات مشاوره میباشد. مع هذا جری تشریفات قانونی در هر دو الزامی می باشد.