تحریم ایران قیمت نفت را تا بشکه‌ای 95 دلار می‌رساند

17 شهريور 1397 ساعت 15:15

پایگاه خبری وال استریت ایتالیا با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها نوشت: تحریم ایران می‌تواند قیمت نفت را در بازارهای جهانی به ۹۵ دلار برای هر بشکه برساند.


به گزارش میز نفت ، پایگاه خبری وال‌استریت ایتالیا، تحریم ایران سبب افزایش تا ۳۰ درصدی قیمت نفت در ماه‌های آینده خواهد شد. کاهش قابل توجه صادرات نفت ایران سبب افزایش قیمت دو شاخص برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت و رسیدن آنها به ترتیب به ۸۵ تا ۹۵ دلار برای هر بشکه می‌شود.

در این گزارش آمده است که پس از خروج دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای و اعلام بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، قیمت نفت در بازارهای جهانی سیر افزایشی داشته است و با اجرایی شدن تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه تهران از ماه نوامبر آینده، پیش‌بینی می‌شود که این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

روزنامه «ایل سوله» نیز روز چهارشنبه (۱۴ شهریورماه) در گزارشی نوشت: توفان گوردون در خلیج مکزیک که قلب صنعت نفت آمریکاست و تردیدها دباره صادرات نفت ایران پس از اعمال تحریم‌های آمریکا، تاکنون کمتر از آنچه انتظار می‌رفت سبب افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شده است.

صادرات نفت ایران به فاصله دو ماه از اعلام تصمیم دونالد ترامپ در ارتباط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، کاهش یافته است و نگرانی‌های جدی درباره احتمال کاهش صادرات لیبی در پی نا آرامی‌های اخیر در آن کشور نیز وجود دارد.

در عین حال احتمال وضع تحریم‌های جدید از سوی واشنگتن در قبال پکن و پاسخ چین به مجازات‌های آمریکا را می‌توان از عوامل بازدارنده افزایش قیمت نفت تلقی کرد، زیرا جنگ‌های تجاری به کاهش مصرف نفت منجر می‌شود.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21882

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21882/تحریم-ایران-قیمت-نفت-بشکه-ای-95-دلار-می-رساند

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir