۰

اقدامی عجيب از سوي شرکت ملي نفت

نماینده مردم کهنوج در مجلس با اشاره به تخریب انبار استراتژیک ذخیره نفت در جنوب استان کرمان، گفت: تخریب به یکباره این انبار استراتژیک موجب نارضایتی مردم و اعتراض مردم شده است.
احمد حمزه - میز نفت
احمد حمزه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، احمد حمزه با انتقاد از اقدام عجیب شرکت نفت مبنی بر تخریب انبار نفتی در جنوب استان کرمان، عنوان کرد: شرکت نفت هفته گذشته به دلایل نامعلوم و حتی بدون اطلاع مسئولان استانی اقدام به تخریب انبار ذخیره نفت در کهنوج می‌کند که این اقدام شرکت نفت جای سئوال دارد.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این انبار به عنوان ذخیره‌ای استراتژیک برای جنوب کرمان طراحی شده بود، افزود: انبار شرکت نفت واقع در کهنوج با هزینه‌ای چندین میلیاردی در حال ساخت بود که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 7 شهر جنوب استان کرمان را به لحاظ تأمین سوخت، پشتیبانی می‌‎کرد.

وی با یادآوری اینکه این اقدام شرکت نفت خسارات میلیاردی به استان کرمان وارد آورده است، ادامه داد: مردم کهنوج پس از اینکه از وقوع این ماجرا مطلع شدند در حاشیه نماز جمعه اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند و این اقدام عجیب موجب ایجاد تشنج در جنوب کرمان شده و بروز نارضایتی‌های اجتماعی شده است.

بی اطلاعی مسئولان شرکت پالایش و پخش از تخریب انبار

حمزه ادامه داد: این موضوع از مسئولان کشوری شرکت پالایش و پخش نیز پیگیری شد که آن‌ها نیز از چنین اقدامی اظهار بی اطلاعی کردند و پاسخی برای این اقدام عجیب نداشتند.

این نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اینکه خواسته مردم این است که این انبار بازسازی و در جای خودش تثبیت شود، گفت: از سوی دیگر باید ضمن شناسایی عوامل چنین اقدامی، با آن‌ها به شکل قاطع برخورد صورت گیرد.

سازمان بازرسی ورود کند

وی اضافه کرد: در شرایطی که با تخلفات چند میلیون تومانی در ادارات دولتی برخورد جدی صورت می‌گیرد و سازمان بازرسی  به صورت فوری به چنین پرونده‌های ورود می‌‎کند وارد آوردن این خسارت میلیاردی به انباری در کهنوج نیز باید پیگیری شود و با مسببان این مسئله برخورد جدی صورت گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این انبار برای جنوب کرمان نقش حیاتی داشت و چنین ذخیره سوختی برای پدافند غیرعامل کشور از اهمیت بسزایی برخوردار بود؛ بنابراین بازسازی هرچه سریع‌تر آن یک ضرورت برای جنوب استان کرمان به شمار می‎آید.


منبع : خانه ملت
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 21892
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *