۰

دیدارهایی حساس در جهان نفت

وزیر انرژی آمریکا برای هماهنگی در مورد تحریم نفتی ایران روز دوشنبه با همتایان سعودی و روسی خود دیدار خواهد کرد.
ریک پری - میز نفت
ریک پری - میز نفت
به گزارش میز نفت ، منابع آگاه کفتند، 2 ماه مانده به آغاز تحریم های نفتی ایران، دولت ترامپ کشورهای تولید کننده نفت را تشویق به تولید بیشتر می کند و در این راستا وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه با همتایان سعودی و روسی خود دیدار خواهد کرد.

یک منبع آگاه در دولت آمریکا گفت، ریک پری روز دوشنبه در واشنگتن با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و مقامات دیگر سعودی واشنگتن دیدار خواهد کرد.

پری، الفالح و دارن وودز، مدیر شرکت اکسون موبیل قرار است روز شنبه در مراسی در دانشگاه تگزاس حضور پیدا کنند.

این منبع دیپلماتیک گفت، وزیر انرژی آمریکا همچنین قرار است روز پنجشنبه در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار کند.

پری بلندپایه ترین مقام دولت ترامپ است که از زمان دیدار روسای جمهور دو کشور در هلسینکی در ماه جولای، به مسکو سفر می کند.

مسکو و واشنگتن بر سر اتهامات آمریکا به روسیه در مورد موضوعاتی همچون دخالت این کشور در مسائل سیاسی واشنگتن، سوریه، اوکراین و مسمومیت یک جاسوس سابق روس در انگلیس با هم اختلاف نظر دارند.

نواک قبلا گفته، آمریکا نباید اجازه داشته باشد بدون رای شورای امنیت که روسیه نیز عضو آن است علیه کشورها تحریم وضع کند.

پری و نواک که آخرین بار در ماه ژوئن در واشنگتن با هم دیدار داشتند، احتمالا در مورد پروژه خط لوله نورد استریم2 برای انتقال گاز روسیه به آلمان از اعماق دریای بالتیک هم گفت وگو خواهند کرد. ترامپ و باراک اوباما، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا از این پروژه انتقال کرده و آن را موجب افزایش نفوذ روسیه در اروپا خوانده اند، اما آلمان از این پروژه حمایت می کند.



منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 21900
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *