خرید نفت عربستان در آسیا افزایش یافت

20 شهريور 1397 ساعت 15:34

حداقل سه خریدار آسیای شمالی پس از اینکه عربستان قیمت فروش اکثر گریدهای خود در اکتبر را کاهش داد و به منظور تضمین تامین خود در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نفت بیشتری از عربستان خریداری خواهند کرد.


به گزارش میز نفت ، منابع آگاه به رویترز گفتند: خریداران به دلیل نگرانی نسبت به کمبود عرضه در نتیجه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خواستار خرید نفت بیشتری از عربستان در اکتبر شده اند.  

این منابع اظهار کردند شرکت آرامکوی عربستان در اکتبر نفت بیشتری به خریداران آسیایی خواهد فروخت و یکی از خریداران نفت "عرب لایت" بیشتری دریافت خواهد کرد.

واشنگتن از خریداران نفت ایران خواسته است وارداتشان را پیش از اجرای تحریم‌ها در نوامبر به صفر برسانند.

نگرانیها نسبت به کمبود عرضه نفت در خاورمیانه، قیمت‌های پایه خاورمیانه را به بالاترین حد خود در بیش از یک سال گذشته رسانده است.

قیمت بالای نفت برنت نیز نفت از اروپا و آفریقا را برای پالایشگاه‌های آسیایی گرانتر کرده است. از سوی دیگر، جنگ تجاری میان آمریکا و چین، واردات نفت چین از آمریکا را به شدت کاهش داده است.

اما عربستان سعودی هفته گذشته قیمت فروش رسمی اکثر گریدهای خود به آسیا برای اکتبر را کاهش داد و نفت خود در بازار را رقابتی کرد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و سایر تولیدکنندگان خاورمیانه و روسیه صادراتشان را پس از نشست ژوئن افزایش دادند. در این نشست توافق شد تولید نفت به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند تا مانع کمبود عرضه در بازار و رشد بیش از حد قیمت‌ها شوند.



منبع : ایسنا


کد مطلب: 21927

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/21927/خرید-نفت-عربستان-آسیا-افزایش-یافت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir