۰

هر بشکه با 10 دلار تخفیف!

در حالی که پالایشگاه های آسیایی قصد دارند نهایت استفاده را از تخفیف های قابل توجه پیشنهادی فروشندگان آمریکایی ببرند، صادرات نفت آمریکا به ژاپن و کره جنوبی در ماه جاری میلادی به ارقامی بی سابقه خواهد رسید.
هر بشکه با 10 دلار تخفیف!
به گزارش میز نفت  به نقل از رویترز، در حالی که پالایشگاه های آسیایی قصد دارند نهایت استفاده را از تخفیف های قابل توجه پیشنهادی فروشندگان آمریکایی ببرند، صادرات نفت آمریکا به ژاپن و کره جنوبی در ماه جاری میلادی به ارقامی بی سابقه خواهد رسید. شرکت های آمریکایی که به دلیل اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن مشتریان چینی خود را از دست داده اند، به دنبال مشتریان جدید هستند.

آمارهای تانکری موسسه تامسون رویترز ایکون نشان می دهد، صادرات نفت آمریکا به کره جنوبی در ماه سپتامبر به رقم بی سابقه حداقل 230 هزار بشکه در روز خواهد رسید. صادرات نفت آمریکا به ژاپن هم در این ماه به رقم بی سابقه حداقل 134 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

دو تاجر و یک منبع آگاه در بازار نفت گفتند، پالایشگاه های ژاپنی و کره ای در حال استفاده از تخفیف های 10 دلاری در هر بشکه نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت هستند.

یک کشتی دار سنگاپوری گفت: «آنها (پالایشگاه های ژاپنی و کره ای) باید جایگزین هایی برای کاهش خرید نفت از ایران بیابند و بخش قابل توجهی از کاهش خرید از ایران توسط نفت آمریکا جبران می شود. کسی نمی تواند در مقابل مابه التفاوت قابل توجه نفت خام آمریکا نسبت به نفت برنت مقاومت کند.»

سخنگوی شرکت اس کی اینوویشن، مالک شرکت پالایشگاهی اس کی انرژی کره گفت: «خرید نفت ما از آمریکا تنها به دلیل مزیت قیمتی آن است.» سخنگوی شرکت جی ایکس تی جی نیپون، بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن هم گفت، این شرکت هیچ دستوری از دولت برای توقف خرید نفت دریافت نکرده است.

ژاپن و کره جنوبی از بزرگترین مشتریان نفتی ایران هستند که در برابر فشارهای واشنگتن مبنی بر کاهش خرید نفت از ایران تسلیم شده اند. آمارها نشان می دهد که کره جنوبی در ماه گذشته میلادی هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده است.
سه شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 21930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *