۰

ایران ذخیره سازی نفت روی دریا را آغاز کرد

در حالی که تحریم های نفتی امریکا علیه ایران تا کمتر از ۲ ماه دیگر آغاز می شود، ایران مجددا به استراتژی قبلی خود یعنی ذخیره سازی نفت بر روی دریا روی آورده است.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در حالی که تحریم های نفتی امریکا علیه ایران تا کمتر از 2 ماه دیگر آغاز می شود، ایران مجددا به استراتژی قبلی خود یعنی ذخیره سازی نفت بر روی دریا روی آورده است.

افزایش نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا واکنشی از سوی ایران در برابر تحریم های جدید دولت ترامپ علیه صنعت نفت ایران است. این تحریم ها قرار است به صورت رسمی از اوایل ماه نوامبر اجرایی شود، اما خریدارانی همچون فرانسه، کره جنوبی و دیگران از همین حالا شروع به کاهش جدی خرید نفت از ایران کرده اند.

هری تچینگوئیریان، تحلیلگر بانک بی ان پی پاریبا در لندن گفت: «می توانیم انتظار داشته باشیم که به دلیل افزایش تاثیرگذاری تحریم های آمریکا در ماه های آینده میزان نفت ذخیره شده ایران بر روی دریا افزایش یابد.»

بر اساس آمارهای تانکری، تاکنون بخش عمده نفتکش های ایرانی، نفت را تنها برای چند هفته بر روی دریا ذخیره می کردند، در حالی که این مدت در طی تحریم های سال های 2012 تا 2016 به ماه ها می رسید. در ماه اوت، تقریبا تمام مشتریان اصلی نفت ایران خرید نفت از این کشور را نسبت به ماه آوریل، یعنی ماه قبل از خروج آمریکا از برجام کاهش دادند.

حداقل 5 تانکر نفتکش بیش از دو و نیم هفته است که در نزدیکی سواحل ایران لنگر انداخته اند. دو نفتکش حامل میعانات ایران نیز هفته هاست در نزدیکی سواحل دوبی متوقف مانده اند.

تانکرهای مورد استفاده برای ذخیره نفت متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران هستند. استفاده از نفتکش ها برای ذخایره سازی نفت ممکن است توانایی ایران برای صادرات نفت را محدود سازد، زیرا شرکت های تانکری بین المللی به سختی می توانند محموله های نفتی ایران را بیمه کنند. این امر سبب شده تا ایران بیش از پیش برای صادرات نفت خود به ناوگان تانکری خودش وابسته شود.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 21932
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *