۰

​مسکو: اعتبار دلار رو به کاهش است

سخنگوی کاخ کرملین در نشست خبری خود در روز جمعه درباره مسائل مختلفی از جمله مساله اسکریپال به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
​مسکو: اعتبار دلار رو به کاهش است
به گزارش میز نفت فارس، کرملین امروز جمعه اعلام کرد که اطلاعات رسمی حاکی از این است که افرادی که انگلیس آنها را  مظنون به دست داشتن در اقدام علیه «سرگئی اسکریپال» جاسوس دوجانبه  اعلام کرده است، اقدام غیرقانونی انجام نداده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با اعلام این موضوع افزود : ««الکساندر پتروف» و «روسلان بوشیروف» که لندن در زمینه قضیه اسکریپال به آنها مظنون است، در روسیه هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده اند و هیچ اطلاعات رسمی هم وجود ندارد که بر طبق آن این افراد در خارج از کشور عملی خلاف قانون انجام داده باشند.»

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که انگلیس درباره ساختگی بودن نام مظنونان به دست داشتن در حمله سالزبری دروغ می‌گوید.

هفته گذشته پلیس انگلیس مدعی شد دو نفر با گذرنامه روسی قبل از حادثه سالزبری وارد انگلیس شدند و این افراد، مظنونان حمله با گاز اعصاب به «سرگئی اسکریپال» جاسوس سابق روس‌تبار و دخترش هستند. همچنین «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هفته گذشته طی بیانیه‌ای در پارلمان این کشور بار دیگر بعد از ۶ ماه از حمله «سالزبری»، دولت روسیه را به حمله با گاز اعصاب به جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس متهم کرد.

پسکوف همچنین گفت: «اعتبار دلار رو به کاهش است به همین دلیل دیگر کشورها تمایل دارند که دیگر ارزها را جایگزین آن کنند.»

این مقام روس همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر احتمال تبدیل سپرده‌های دلاری در بانک‌های روسی به روبل گفت: «خیر. مقامات چنین برنامه‌ای ندارند و تا جایی که من می‌دانم برنامه‌هایی مشابه در دستور کار وجود ندارد.»

انتهای‌پیام/م
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 21949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *