۰

آمریکا قادر به توقف کامل صادرات نفت ایران نیست

یک مقام ارشد ایرانی گفت، واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فاصله عرضه و تقاضا در بازار کم است و تولیدکنندگان رقیب نمی‌توانند جای خالی نفت ایران را پر کنند.
حسین کاظم‌پور اردبیلی - میز نفت
حسین کاظم‌پور اردبیلی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، یک مقام ارشد ایرانی گفت، واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فاصله عرضه و تقاضا در بازار کم است و تولیدکنندگان رقیب نمی‌توانند جای خالی نفت ایران را پر کنند.

واشنگتن به‌دنبال توقف کامل صادرات نفت ایران است و قصد دارد از ماه نوامبر تحریم‌هایی را علیه بخش انرژی ایران به‌اجرا بگذارد. آمریکا همچنین عربستان و دیگر اعضای اوپک و روسیه را تشویق می‌کند تا برای پر کردن جای خالی نفت ایران تولید خود را افزایش دهند.

همزمانی کاهش صادرات نفت ایران با کاهش تولید نفت ونزوئلا و افت تولید در برخی کشورهای دیگر موجب شده تا قیمت نفت در هفته گذشته به بالای 80 دلار برسد.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک در اظهاراتی گفت، وجود «کمبود عرضه» در بازار نفت بدان معناست که آمریکا قادر به رسیدن به هدف خود یعنی به صفر رساندن صادرات نفت ایران نیست. وی افزود: «هیچ جا ظرفیت تولید ذخیره وجود ندارد».

پیش از این یکی از مشاوران قدیمی وزارت انرژی عربستان نیز گفته بود، تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ایران بعید است موجب توقف کامل صادرات نفت این کشور شود.

هرچند از ماه جولای به این طرف، بر اساس توافق اوپک و روسیه میزان تولید این سازمان افزایش داشته، اما افزایش تولید عربستان کمتر از رقمی بود که در ابتدا اعلام شده بود. کاظم‌پور نسبت به توانایی سایر تولیدکنندگان برای افزایش بیشتر تولید ابراز تردید کرد.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 21954
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *