۰
۱۶
مديراني که بايد بروند

خداحافظي ربيعي با هلدينگ خليج فارس

بر اساس قانون منع بکارگيري بازنشستگان،همه مديراني که بازنشسته هستند بايد سمت‌هاي خود را در نهادهاي دولتي و عمومي ترک کنند؛ موضوعي که ديگر راه فراري براي تعداد پرشماري از بازنشستگان نمي گذارد.
خداحافظي ربيعي با هلدينگ خليج فارس
به گزارش ميزنفت، از سال 94 بود که موضوع قانون منع بکارگيري بازنشستگان فضاي مديريتي کشور را با هدف پوست اندازي در رده‌هاي مختلف مديريتي تحت الشعاع خود قرار داد. اين قانون با رفت و آمدهاي فراواني ميان مجلس و شوراي نگهبان همراه شد و در نهايت به تصويب نهايي رسيد آن هم با تغييرات فراوان. تغييرات حاصل شده فضاي اجرايي شدن اين قانون را شفاف کرد و تقريبا راه‌هاي دور زدن قانون را بست تا کساني که ادعاي عمل به قانون دارند، در يک آزمون مهم و بزرگ قرار بگيرند.

در يکي از اين تغييرات، اجازات خاصه مربوط به اجازه مقام معظم رهبري حذف شده است که نشان مي‌دهد حتي براي تداوم مديريت بازنشستگان، نمي‌توان از اختيارات رهبري در قانون استفاده کرد که همين موضوع، جديت مجلس را براي خداحافظي با بازنشستگان نشان مي‌دهد.

شب گذشته بود که زهرا سعيدي، نماينده مردم مبارکه در مجاس، به صراحت اعلام کرد هيچ راهي براي دور زدن قانون وجود ندارد و مديران نهادهاي عمومي وابسته به دولت نيز در شمول اين قانون قرار مي‌گيرند.  قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل همه دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از جمله وزارتخانه ها، شرکت ها و موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی می شود. اين بدان معناست که شرکت‌هاي شبه دولتي نيز شامل حال اين قانون خواهند شد از جمله حياط خلوت بزرگي به نام هلدينگ خليج فارس.

اين شرکت که بزرگترين و پولدارترين شرکت بورسي ايران است، در سيطره بازنشستگان قرار دارد و از مديرعامل اين شرکت تا شرکت‌هاي زيرمجموعه بازنشستگاني هستند که براي اجراي برخي برنامه‌ها بکار گرفته شده‌اند. بيش از 90 درصد سهام اين شرکت متعلق به دولت و نهادهايي است که مستقيما زيرنظر آن اداره مي‌شوند و با توجه به اظهارات نمايندگان پيگير اين قانون در مجلس، بايد هر چه سريع‌تر سمت‌هاي خود را ترک کنند.

جعفر ربيعي مديرعامل هلدينگ خليج فارس يکي از مديران بازنشسته‌اي است که بايد از کار کنار برود و جز وي مديران زيرمجموعه وي نيز بايد جاي خود را به جوانترها بدهند. طبق قانون مصوب، بکارگيري بازنشستگان حتي بدون حقوق ممنوع است و در صورت تخطي از قانون، سازمان بازرسي براي خاطيان پرونده تشکيل داده و براي رسيدگي به مراجع قضايي ارسال مي‌کند.

از سوي ديگر شنيده مي‌شود يکي از راهکارهاي دور زدن قانون، بخشنامه‌ها و آئين نامه‌هاي داخلي هر وزارتخانه است که رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با رد اين راهکارها گفت: هیچ آیین نامه و بخشنامه ای نباید ناقض قانون باشد؛ هیچ دستگاه و سازمانی نمی‌تواند آیین نامه و یا بخشنامه‌ای خلاف قانون منع بکار گیری بازنشستگان تصویب و اجرا کند.

سلمان خدادادي با اشاره به اینکه رفتار و تصمیم گیری های مقام معظم رهبری برای ما می‌تواند نشانه باشد، گفت: ایشان اخیراًدو تن از افراد دهه شصتی و جوان را به عنوان مدیران عالی کشور انتخاب فرمودند و این نشان می‌دهد ایشان جوان گرایی را ترجیح می‌دهند.

بر اساس گفته‌هاي نمايندگان مجلس، قانون صراحت و روشني خود را دارد و از امروز، بايد مديران بازنشسته نفتي جاي خود را به نيروهاي جوان‌تر بدهند. اين موضوع در زيرمجموعه‌هاي غيررسمي وزارت نفت مانند هلدينگ خليج فارس هم صدق مي‌کند و اين شرکت که پاتوق بازنشسته‌هاي نجومي بگير است، هيچ راه فراري براي اجرايي کردن اين قانون ندارد.
 
 
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 21971
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
"" طبق قانون مصوب، بکارگيري بازنشستگان حتي بدون حقوق ممنوع است ""
" حتی بدون حقوق " !!؟؟ بخدا ما در برابر این همه ایثار و از خودگذشتگی کم میآوریم. شاید نمونه اینها فقط در میان صحابه یافت شود!
امیر
Iran, Islamic Republic of
فقط در صحابه یزید از این جونورها دیده شده
نفتی
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادرتان را بیامرزد برای این قانون. تو رو خدا بگذارید جوانان بیکار و ناراحت بیکار بودن, کار کنند تا سر و سامان بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
بازنشته ها بر پست هاي مديريتي چمبره زده اند و قطعا با بازنشتگي آنها سودي نصيب جوان هاي بيكار نخواهد شد. فقط نوچه هايي كه در حال حاضر در پس پرده نشسته اند، فرصت عرض اندام پيدا مي كنند؛ آن هم با توجيه نبود مديران غيربازنشسته و مورد وثوق وزير محترم.
Iran, Islamic Republic of
هلدینگ خلیج فارس حیات خلوت وزارت نفت شده و به هیچ قیمتی حاضر به ترک این پستها نیستند علی الخصوص آقای ربیعی و تیم همراه که تازه بر سر این سفره پر نعمت نشسته اند.....
انصاری
Iran, Islamic Republic of
بسیاری معتقدند اولا جعفر ربیعی بازنشسته نیست
و ثانیا این قانون شامل مدیران هلدینگ خلیج فارس که شرکت خصوصی است نمی شود.ولا این هلدینگ مخزن بازنشسته های نفتی و جدیدا غیرنفتی است.
خواهش می کنم سایت وزین میز نفت شفاف سازی کند و از حقوق دانان نظر خواهی کند.
باتشکر
حامدی
Iran, Islamic Republic of
با پیگیری این موضوع بسیار بااهمیت این مدیران بازنشسته را برکنار کنید تا آنهائی که حقشان است منصوب شود هلدینگ حیاط خلوت رو عالی گفتید معلوم نیست بازرسی چرا از این مجموعه ثروتمند بی خیال شده است
شریعت
Iran, Islamic Republic of
جعفر ربیعی وخیلی از مدیرانی که منصوب کرده در عسلویه بازنشسته هستند
جاسم
Iran, Islamic Republic of
بازنشسته هم که نباشند در حال بردن هستند
جاسم
Iran, Islamic Republic of
بازنشسته هم که نباشند در حال بردن هستند
Iran, Islamic Republic of
آقای ربیعی و هیت همراه که جمعی از مدیران بازنشسته هستند در حال چپاول اموال سهامداران هستند و با وقاحت تمام در هلینگ خلیج فارس سرزمین سوخته را اجرا می کنند امیداوارم وزیر حداقل بخاطر خدا شر این اشرار را از سر صنعت پتروشیمی کشور کم کند
باتقوا
Canada
علاوه بر آقای ربیعی معاون مالی و سرمایه گذاری ایشان هم بازنشسته هستند
مطلع
Canada
تجربیات بسیار بد ایشان و معاون مالی ایشان که در سرمایه گذاری ساتا با هم بوده اند و انحراف بیش از ۵۰ درصدی بسیاری از پروژه ها علاوه بر بازنشستگی انها الزام ترک خدمت این دو تن را قطعی می کند
جاسم
Iran, Islamic Republic of
واقعإ هلدینگ خلیج فارس در حال نابود شدن است چرا آقای روحانی و وزیر برای ماندن خود اجازه به این اشخاص میدهند مدیران قبلی به بهانه بازنشستکی رفتند چرا الان هم مدیران بازنشسته هستند چرا رهبری به هلدینگ خلیج فارس دخالت نمیکند مدیران سالم و انقلابی و جوان را از عسلویه دور کردند کمک کن حضرت آقا بب بیت المال حداقل بخاطر شهدا
نفتی
Iran, Islamic Republic of
وزیر نفت هم این قانون رو تمکین میکنه؟
خانم شاهدایی چی؟ ایشان الان در هیات مدیره بهداری و بهداشت نفت کماکان مشغوله!
عباس
Iran, Islamic Republic of
آقای ربیعی در شستان هم عملکرد مناسبی نداشت امیدوارم سرنوشت خلیج فارس هم مانند شستان نشود.