۰

عراق دورتر از واقعيت

موسسه IHS Markit اعلام کرد تحقیقات انجام شده نشان می دهد تولید نفت عراق طی 10 سال آینده تنها امکان افزایش 10 درصدی دارد.
عراق دورتر از واقعيت
به گزارش ميزنفت به نقل از اسپوتنیک، موسسه  IHS Markit اعلام کرد مشکلات جدی در زیر ساخت صنعت نفت عراق طی سال های آینده توانمندی این کشور در افزایش سطح تولید نفت خود را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش این موسسه، تحقیقات انجام شده درباره توانمندی تولید نفت عراق نشان می دهد مشکل در برخی گلوگاه‌های نفتی این کشور و همچنین نبود زیر ساخت کافی برای صادرات، باعث شده است که این کشور طی 10 سال آینده تنها بتواند 10 درصد به تولید نفت خود بیافزاید.

این موسسه انگلیسی اضافه کرد در حالی که عراق پتانسیل صادرات روزانه 7 میلیون بشکه نفت را دارد اما در عمل ارتباط ضعیف بین میادین نفتی بزرگ این کشور و مراکز ذخیره سازی و صادرات این حامل انرژی در عراق باعث شده است که صادرات این کشور محدود باشد.

کریستوفر السنر، کارشناس  IHS Markit طی مصاحبه ای گفت، عراق اگر بتواند تولید نفت خود را از 4.5 میلیون بشکه در روز کنونی به 5 میلیون بشکه در روز در سال 2028  و 6 میلیون بشکه در سال 2036 برساند بسیار خوش شانس خواهد بود.

وی معتقد است کمبود زیر ساخت های تأمین برق در برخی میادین نفتی، ایستگاه های پمپ و ذخیره گاه های این کشور در کنار مشکلات قانونی که قراردادهای نفتی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است و همچنین مشکلات امنیتی عراق و نبود آب از جمله دیگر عواملی هستند که تولید نفت این کشور را محدود خواهند کرد.

منبع: فارس
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 21987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *