۰

خبري از بنزين سوپر نيست

صبح امروز هیچ بنزین سوپری در جایگاههایی عرضه سوخت توزیع نشده و در ادامه روند بیش از دوماهه اختلال در توزیع بنزین سوپر، جایگاهداران نیز از زمان عرضه دوباره بنزین سوپر اعلام بی اطلاعی می کنند.
خبري از بنزين سوپر نيست
به گزارش ميزنفت به نقل از تسنیم، بیش از دو ماه از آغاز اختلال در تولید و عرضه بنزین سوپر در کشور می گذرد. در حالی که ابتدا پیش بینی ها از حل این مشکل از ابتدای مردادماه داشت، مرداد و شهریور گذشت و این اختلال همچنان وجود دارد.

در نبود سیاست های کنترل مصرف بنزین، در ابتدای تابستان شاهد روند رو به رشد مصرف بنزین در کشور بودیم تا اینکه در روز سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

در میانه تیرماه با شدت گرفتن مصرف بنزین، صنعت پالایش نفت کشور، تولید با تمامی ظرفیت را در دستور کار قرار داد و در ادامه رکوردشکنی های مصرف افسارگسیخته بنزین، بنزین سوپری که روزانه به میزان 3 میلیون لیتر تولید می شد، با اختلاط با بنزین پایه و نفتا به 10 میلیون لیتر بنزین با اکتان 87 تبدیل شده و به جایگاههای عرضه سوخت ارسال می شد.

طبق پیگیری های خبرنگار تسنیم از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، از نظر سیستم لجستیک و توزیع سوخت، هیچ محدودیتی برای از سرگیری توزیع بنزین سوپر وجود ندارد اما هنوز از سمت بخش تولید در پالایشگاهها، بنزین سوپر برای عرضه ارائه نمی شود. مجموعه وزارت نفت به خصوص مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز حاضر به ارائه اطلاعاتی در این زمینه نیست.

آمار مصرف بنزین از پایان تیرماه تاکنون محرمانه مانده، اما به نظر می رسد با اتمام تابستان و کاهش ترددهای بین شهری (سفرهای تابستانی) مصرف بنزین کاهش یافته است. از اینرو مشخص نیست چرا با وجود اتمام تابستان و شروع مهرماه هنوز عرضه بنزین سوپر انجام نمی گیرد.

بررسی های میدانی خبرنگار تسنیم از جایگاههای عرضه سوخت در سطح کلانشهر تهران حاکی از این است که هیچ بنزین سوپری عرضه نشده و جایگاهداران نیز از زمان عرضه دوباره بنزین سوپر اعلام بی اطلاعی می کنند.

 
يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 22005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *