۰

دهن‌کجی اوپک به تهدیدهای ترامپ

در نشست روز گذشته اوپک رهبران نفتی کشورها خواسته ترامپ برای افزایش فوری تولید نفت را نپذیرفتند و ادعای ترامپ در مورد انحصاری بودن اوپک را به شدت رد کردند،‌ترامپ همچنین گفته بود امنیت خاورمیانه را ما تامین می‌کنیم.
دهن‌کجی اوپک به تهدیدهای ترامپ
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، وزرای نفت عربستان و روسیه روز گذشته درخواست ترامپ برای افزایش فوری تولید نفت خام را نپذیرفتند و به نوعی خواسته ترامپ برای افزایش تولید نفت را رد کردند. 

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان به خبرنگاران گفت: «من نفوذی در قیمت نفت بازار ندارم» و وزرای نفتی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک در الجزیره نشست خود را بدون اینکه پیشنهاد رسمی برای افزایش تولید نفت داشته باشند پایان دادند. 

این ماه قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بشکه‌ای 80 دلار رسید و باعث شد که ترامپ روز پنج‌شنبه از کشورهای عضو اوپک درخواست کند تا قیمت نفت را پایین بیاورند. 

ترامپ در توئیتی نوشت: «ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می‌کنیم و اینها در طولانی‌مدت بدون ما ایمن نخواهند بود و این در حالی است که آنها برای بالا بردن قیمت نفت تلاش می‌کنند ما یادمان می‌ماند. اوپک باید اکنون قیمت را پایین بیاورد.»

وزرای نفت در نشست دیروز اوپک از واژه‌های ترامپ نظیرک«کارتر» و «انحصاری» که برای سازمان اوپک به کاربرده بود انتقاد کردند.
دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 22013
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *