۰
۱

خدمت وزارت نفت به رانت خواران| جزئيات

یک منبع آگاه گفت: در حالیکه قیمت خوراک واحد های پتروشیمی با دلار 3800 تومان محاسبه می شود و ارز آنها با نرخ بازار ثانویه اما وزارت نفت افزایش نرخ تسعیر ارز خوراک را معادل بازار ثانویه برای واحدهای پتروشیمی وتو کرد.
خدمت وزارت نفت به رانت خواران| جزئيات
به گزارش ميزنفت به نقل از فارس، یک منبع آگاه از مخالفت جدی وزارت نفت با افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی خبر داد و گفت: در جلسه اخیری که در هیات دولت برگزار شد رسما وزارت نفت با افزایش نرخ خوراک واحدهای پتروشیمی به بهانه نبود سرمایه گذار مخالفت کرد.

وی گفت: در حال حاضر پتروشیمی‌ها درآمد بسیار کلانی را از مابه التفاوت نرخ ارز حاصل از فروش محصولات و نرخ خوراک بدست می آورند که انتظار می‌رود دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی سریعا نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

وی همچنین با اشاره به خروج محصولات پتروشیمی از بورس اشاره کرد و گفت: وقتی که شرایط در بورس با حذف سقف رقابت رو به بهبود است مشخص نیست چرا تصمیم گرفته می‌شود تا  محصولات پتروشیمی از بورس خارج شود.

به گزارش فارس، پتروشیمی‌ها به بهانه عرضه ارز به قیمت ۴۲۰۰ تومان در سامانه نیما از دولت امتیاز دریافت خوراک به قیمت ارز ۳۸۰۰ تومان را دریافت کردند. اما پس از افزایش قیمت ارز در سامانه نیما، رانت‌جویی پتروشیمی‌ها بر اساس نرخ تسعیر ارز ادامه دارد و قیمت تسعیر ارز خوراک به قیمت نیما افزایش پیدا نکرده است.
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 22019
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


سجاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام. با خروج محمد مصطفوی از مدیریت سرمایه گذاری شرکت نفت، بد نیست گزارشی از مقصد او تهیه نمایید.
بنا بر شنیده ها او به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت منتقل شده تا اینبار در قالب یک شرکت خصولتی، و به دور از نظارت، از مواهب حتی بیشتری برخوردار باشد. چگونه است که پرسنل با تجربه و با سواد شرکت ملی نفت و وزارت نفت برای ترفیع خود گاه سالها منتظر می مانند و برخی ژن های خوب مانند محمد مصطفوی یک شبه پله های ترقی را طی و دیگر از این نردبان پایین نمی آیند؟