۰
۱

زنگنه، مخالف تشکیل بورس نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه زنگنه مخالف تشکیل بورس نفت بود، گفت: شرایط وزارت نفت ناامید کننده است.
زنگنه، مخالف تشکیل بورس نفت
به گزارش ميزنفت، هدایت‌الله خادمی در میزگرد بررسی راهکارهای تشکیل بورس نفت با اشاره به اینکه با توجه به تجربه گذشته متاسفانه باید اعلام کنم که من از فعالیت وزارت نفت ناامید هستم، گفت: متأسفانه دولت روی بخش‌هایی دستش را گذاشته که بخش خصوصی می‌تواند به راحتی این فعالیت‌ها را انجام دهد.

وی ادامه داد: دولت از یک طرف صحبت از مشارکت بخش خصوصی می‌کند، اما از سوی دیگر می‌بینیم که مشغول توسعه‌طلبی است.

خادمی ادامه داد: در یک دوره‌ای گفتند که باید کشورهای خارجی و شرکت‌های خارجی بیایند و صنعت نفت ایران را توسعه دهند، اما دیدیم شرکت‌های توانمندی مانند شرکت نفت مناطق نفت‌خیز جنوب، مناطق مرکز، پترو پارس، پترو ایران و چندین شرکت دیگر تشکیل شد که هدفمان این بود که بتوانیم در خارج از کشور مانند توتال و دیگر شرکت‌های مطرح قوی عمل کنیم، اما دیدیم که دولت دستش را کوتاه نمی‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به تشکیل بورس نفت گفت: در مورد بورس نفت هم می‌بینیم که ابتدا آقای زنگنه مخالف بود و با اجبار که از سوی سران قوا صورت گرفت تن به تشکیل بورس نفت داده است و الان هم زمانی دیگر باقی نمانده و اگر می‌خواهیم بورس نفت تشکیل شود، باید هرچه سریعتر اقدام کنیم.

خادمی گفت: اقتصاد ما اقتصاد تک محصولی است و همه نیز این را می‌دانیم، بنابراین باید به دنبال راهکاری باشیم تا در شرایط تحریم بتوانیم موفق عمل کنیم که بورس نفت می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ما یک محصول نفت داشتیم که در گذشته بدون دردسر می‌فروختیم و از ۱۳ آبان‌ماه ایران وارد تحریم‌های نفتی می‌شود که مشکلات عدیده‌ای را برای ما ایجاد خواهد کرد که متاسفانه مسئولان صنعت نفت این موضوع را درک نمی‌کنند و ما توقع داریم که شرایط وزارت نفت شرایط جنگی باشد که متاسفانه این گونه نیست.
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 22028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


-
Iran, Islamic Republic of
این چه وضعشه زنگنه با همه دشمنی داره الا افراد خاص خودش، اصلا قابل انعطاف نیست، پیرمون کرد چرا نمی ره