ضربه تحريمي به آمريکا

7 مهر 1397 ساعت 10:52

قیمت بنزین در آمریکا با افزایش قیمت نفت خام در اثر تحریم‌های ایران به بالاترین رقم فصلی 4 سال گذشته رسید.


به گزارش ميز نفت به نقل از رویترز، درحالی دونالد ترامپ از اوپک خواست تا قیمت نفت را کاهش دهد، قیمت بنزین در آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر به بالاترین رقم فصلی 4 سال گذشته رسیده است.

جینته کاسلانو، سخنگوی اتحادیه اتومبیل‌داران آمریکا گفت: درحالی که قیمت بنزین معمولا پس از ماه پرمصرف تابستان کاهش می‌یابد، اما آن طور که انتظار می‌رفت، کاهش نیافت.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت هر گالن بنزین در روز چهارشنبه 2.867 دلار بود که بالاترین میزان فصلی از سال 2014 به شمار می‌رود.

به گفته فعالان بازار، قیمت بنزین در آمریکا به علت افزایش قیمت نفت خام افزایش یافته است. افزایش قیمت نفت خام آمریکا ناشی از تاثیر تحریم های آمریکا بر بخش نفتی ایران است که منجر به کاهش صادرات نفت این کشور شده است.

قیمت نفت برنت این هفته به بالاترین رقم 4 سال گذشته برابر با 82.55 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا به 72.78 دلار، بالاترین رقم از 11 جولای رسید.

انتظار می‌رود این تحریم ها از 4 نوامبر به اجرا گذاشته شود. اوپک نیز نشست روز یک شنبه خود را بدون هیچ پیشنهاد رسمی برای افزایش تولید پایان داد.

پاتریک دهان، رئیس بخش تحلیل بازار نفت در شرکت گس بادی گفت افزایش فشار بر عرضه جهانی می تواند قیمت بنزین را در همین سطح یا حتی بالاتر نگاه دارد. این امر می‌تواند بر نظر رای دهندگان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره تاثیر بگذارد.

وی افزود: «عدم کاهش قیمت بنزین در پاییز می‌تواند برای رای دهندگان قابل توجه باشد.»

منبع: فارس


کد مطلب: 22043

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22043/ضربه-تحريمي-آمريکا

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir