۰

افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت عراق

عراق در آستانه اجرایی شدن تحریم نفتی ایران تولید نفت خود را ۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۴.۶۴۹ میلیون بشکه در روز رسانده است.
افزایش ۹۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت عراق
به گزارش ميزنفت به نقل از اویل پرایس، وزارت نفت عراق اعلام کرد  عراق قصد دارد از میدان نفتی القیاره تا آخر سال جاری روزانه 60 هزار بشکه برداشت کند. این میدان نفتی که در شمال عراق قرار دارد به تازگی دوباره راه اندازی شده است. هدف عراق افزایش تدریجی تولید از این میدان است که در حال حاضر 30 هزار بشکه در روز می باشد.

میدان نفتی القیاره سال ها به خاطر جنگ با داعش بسته شده بود.

در ماه دسامبر سال گذشته عراق اعلام کرد جنگ با داعش تمام شده و به دنبال سرمایه گذاری های خارجی در پروژه های عمده هست تا اقتصاد کشورش را احیا کند.

قبل از آغاز جنگ با داعش، نفت میدان القیاره تنها به یک پالایشگاه محلی پمپ می‌شد ، هم به خاطر نزدیک بودن پالایشگاه و هم به علت کمبود زیرساخت ها برای صادرات.

پس از بیرون راندن داعش و ساخته شدن جاده ای با سکوی بارگیری کامیونها ، بخشی از نفت آن برای صادرات در نظر گرفته شد. نفت القیاره توسط کامیون به کردستان ، ترکیه و ایران فرستاده می‌شود.

در شرایطی که قیمت نفت بالا می رود و تولید کشور همسایه-ایران-به علت اجرای تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است ، اگر دولت عراق تصمیم بگیرد تولید میدان نفتی القیاره را افزایش دهد می تواند از افزایش تولید کلی نفت و صادرات آن درآمد بیشتری به دست آورد.

مطابق منابع ثانویه اوپک، تولید نفت خام در عراق-دومین تولیدکننده بزرگ اوپک-از ماه جولای با 90 هزار بشکه در روز افزایش مواجه شده و به 4.649 میلیون بشکه در روز در ماه اوت رسیده است.

کریستوفر السنر یک تحلیلگر ارشد با اشاره به ناتوانی عراق در افزایش قابل توجه تولید نفت خود گفت عراق تا دهه آینده میلادی فقط می تواند تولید نفت خود را تا 5 میلیون بشکه در روز افزایش دهد و تا 2036 این رقم را به 6 میلیون بشکه در روز برساند.

علت ناتوانی عراق در افزایش تولید، موقعیت سیاسی و اقتصادی آن است. عراق در حال حاضر درگیر اعتراضات در جنوب کشور است که عامل آن مشکلات عدم دسترسی به آب بهداشتی و برق و نرخ بالای بیکاری است.

منبع: تسنيم
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 22050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *