افزایش ۶۵ درصدی صادارت نفت ایران به ژاپن

9 مهر 1397 ساعت 10:48

صادرات نفت خام ایران به ژاپن در ماه اوت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش داشت.


به گزارش ميز نفت به نقل از اس پی گلوبال، صادرات نفت خام ایران به ژاپن در ماه اوت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش داشت. این چهارمین ماه پیاپی بود که شاهد چنین افزایشی بودیم.

این نشان می‌دهد که پالایشگاه‌های داخلی ژاپن سعی داشته اند قبل از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر تا می توانند از ایران نفت وارد کنند.

این افزایش 65 درصدی، واردات نفت خام ایران توسط ژاپن را به 177475 بشکه در روز در ماه اوت رساند و باعث افزایش 5.9 درصدی کل واردات سالانه نفت خام ژاپن به 3.39 میلیون بشکه در روز شد.

طبق اطلاعات وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن واردات نفت خام ایران در ماه اوت 3.3 درصد نسبت به ماه جولای کاهش داشت ولی خلیج فارس پنجمین تامین کننده بزرگ نفت خام ژاپن در این ماه بود.

پالایشگاه های ژاپن از دولت خواسته اند از آمریکا برای تحریم نفت ایران معافیت بخواهد چون می‌خواهند همچنان به واردات نفت به مقدار معمول ادامه دهند.

ریو مینامی ، دبیرکل نفت گاز و منابع معدنی وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن گفت:« ژاپن قصد دارد برای واردات نفت ایران از آمریکا تقاضای معافیت از تحریم ها را کند چون این واردات برای بخش انرژی و تجارت ژاپن اهمیت دارد».

ترامپ در هشتم ماه مه گفت که آمریکا از معاهده اتمی ایران کنار می‌کشد و تحریم‌هایی را که از ژانویه 2016 معلق شده بودند، دوباره اعمال می کند.

اخیراً اطلاعات وزارت اقتصاد و تجارت نشان داده‌اند که ژاپن برای اولین بار بعد از سه سال در ماه اوت از یمن 520 هزار بشکه نفت وارد کرده است.

طبق این اطلاعات آخرین بار ژاپن در سال 2015  نفت از یمن وارد کرده بود.

انتظار می‌رود در راستای تلاش ژاپن برای گسترش منابع نفتی اش، جریان معامله نفت بین یمن و ژاپن افزایش یابد.

منبع: تسنيم


کد مطلب: 22058

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22058/افزایش-۶۵-درصدی-صادارت-نفت-ایران-ژاپن

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir