۰
۱

چقدر بنزین به ازای هر ایرانی مصرف می شود؟

در ایران به ازای هر نفر، ۱۰ برابر هر ترکیه ای و ۳ برابر هر چینی بنزین مصرف می شود و طبق اعلام دولت، ایرانی‌ها در هر ساعت ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این رقم تقریباً ۶ برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است."
چقدر بنزین به ازای هر ایرانی مصرف می شود؟
به گزارش ميزنفت به نقل از تسنیم، طبق آخرین اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران 91میلیون لیتر در روز است. همچنین طبق آخرین اعلام رسمی جمعیت کشور، ایران در حال حاضر حدود 81 میلیون نفر جمعیت دارد.

به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 1.12 لیتر بنزین در ایران مصرف می شود. یعنی یک خانواده چهار نفره حتی اگه خودروی شخصی نداشته باشند، در یک شبانه روز سهمی 4.5 لیتری در مصرف بنزین کشور دارند.

در کشور پرجمعیت چین با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 386 میلیون نفر (آمار سال 2017) حدود 468 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف می شود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 0.34 لیتر بنزین در چین مصرف می شود.

در کشور ترکیه با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر، روزانه 8 میلیون و 268 هزار لیتر بنزین مصرف می شود. به عبارتی در هر شبانه روز به ازای هر نفر، 0.1 لیتر بنزین در ترکیه مصرف می شود.

مقایسه مصرف بنزین در ایران و ترکیه از این نظر مقایسه ای جالب است که تعداد جمعیت دو کشور و تعداد خودروهای سبک دو کشور، تقریبا یکسان است. اما در ایران به ازای هر نفر، 10 برابر هر ترکیه ای و 3 برابر هر چینی بنزین مصرف می شود.

طبق اعلام دولت در نیمه مهرماه سال جاری "در هر روز 91 میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود، یعنی ایرانی‌ها در هر ساعت 3 میلیون و 790 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این رقم تقریباً 6 برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است."
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 22135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


آریو
Iran, Islamic Republic of
این آمار کاملا به دور از واقعیت و فقط با هدف بستر سازی برای افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن است.
آیا در ترکیه خودرویی بنام سمند وجود دارد که در 100کیلومتر 15 لیتر بنزین بسوزاند؟ ، آیا در دو کشوری که نام بردید هنوز بعد از 120سال از اختراع خودرو هنوز ماشین دودی وجود دارد؟
آیا در کشورهایی که الگوی شما برای این قیاس هستند ، ملت مجبورند فقط این تحفه های ساخت داخل را بخرند، و تعرفه خودروی خارجی 150% است.
مصرف واقعی ایران با خودروی خارجی استاندارد روزانه 45 میلیون لیتر است ، اما چه کنیم که باید خودروی تحمیلی شما را سوار شویم و مصرف به 90 ، 100، و 120 میلیون لیتر برسد وخیلی جالب در گزارشات همه محققین میآید که فعلا در فصل اوج مسافرت قرار داریم.
شما یارانه را به ملت نمی دهید. یارانه را به خودروی " من دراوردی " خودتان میدهید. علاوه بر آن ، هزینه اضافه مصرف سوخت از 3/5 لیتر تا 15 لیتر از جیب ملت دود میشود.
قرار بود که حاملهای انرژی افزایش قیمت پیدا کند که چنین شد و مقرر بود که در ازاء آن این مابه الطفاوت
افزایش قیمت سوخت را به خود ملت " به همه ملت " بعنوان یارانه بدهید تا خودشان آنرا مدیریت کنند. اما چه شد ، بعد از مدتی کوتاه یارانه عمومی انرژی تبدیل به کمک به مستمندان شد و مزموم شد هرکه مستطیع است و یارانه میگیرد. و یارانه چندین میلیون نفر قطع شد.
بگذارید ما ماشین دلخواهمان را آزادانه انتخاب کنیم، یارانه که هیچ، هرقیمتی خواستید برای بنزین تعیین کنید !!!!