۰

شکست اوپک در افزايش توليد

مدارک داخلی اوپک نشان می‌دهد که اعضای اوپک در ماه سپتامبر روزانه ۴۲۸ هزار بشکه نفت اضافی تولید و روانه بازار کرده اند که بسیار کمتر از رقم ۱ میلیون بشکه ای وعده داده شده از سوی عربستان به آمریکا برای جبران کاهش تولید نفت ایران است.
شکست اوپک در افزايش توليد
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، اوپک سعی دارد پس از توافق ماه ژوئن برای افزایش تولید نفت، بشکه های نفت بیشتری وارد بازار کند. عربستان تولید خود را برای جبران کاهش نفت ایران ،ونزوئلا و آنگولا افزایش داده است.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئن توافق کردند عرضه نفت را افزایش دهند . دونالد ترامپ تولیدکنندگان را مجبور کرد نبود نفت ایران را به علت تحریم ها جبران و افزایش قیمت نفت را مهار کنند.

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان گفت اوپک و تولیدکنندگان غیر اوپک پس از توافق ماه ژوئن روزانه یک میلیون بشکه بیشتر نفت تولید می کنند . ولی مدارک نشان می‌دهد که هنوز تا رسیدن به این مقدار فاصله دارند.

اوپک اعلام کرده در حال تولید این مقدار است ولی هیچ محدوده زمانی نداده است. محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در اوایل این هفته گفت که «این کار در حال انجام است».

مدارک داخلی اوپک نشان می‌دهد که اعضای اوپک به جز نیجریه، لیبی و کنگو در ماه سپتامبر نسبت به ماه مه، روزانه 428 هزار بشکه نفت اضافی تولید کرده اند.
عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت اوپک بیشترین بار افزایش تولید را به دوش کشیده و 524 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر نسبت به ماه مه نفت بیشتری تولید کرده است . کشورهای بعدی به ترتیب عراق، کویت و امارات هستند.

ایران که از 4 نوامبر تحت تحریم‌های نفتی آمریکا قرار می‌گیرد تولید خود را در ماه سپتامبر نسبت به ماه مه، 376 هزار بشکه در روز کاهش داده و به عربستان اعلام کرده که نمی توانند کل کمبود صادرات نفت ایران را جبران کنند .
حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران در اوپک هفته گذشته گفت «هیچ ظرفیت مازادی وجود ندارد».

مدارک اوپک نشان می دهد کشورهای غیرعضو اوپک از ماه مه تا حالا با تولید مازاد 296 هزار بشکه در روز با این سازمان همکاری کرده‌اند.

نیجریه، لیبی و کنگو شامل قرارداد کاهش تولید اوپک نمی شوند. اگر این کشورها را هم به حساب بیاوریم، افزایش تولید اوپک به 628 هزار بشکه در ماه سپتامبر می رسد.
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 22136
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *