۰

بهای سوخت در چین افزایش یافت

با افزایش بهای نفت خام در بازارهای بین المللی و به دنبال افزایش نرخ تورم در کشورهای منطقه شرق آسیا و خاور دور، چین نیز بهای بنزین و گازوییل را افزایش داد.
بهای سوخت در چین افزایش یافت
به گزارش ميزنفت به نفل از  ایرنا، کمیسیون توسعه و اصلاحات چین که قیمتگذاری سوخت را برعهده دارد روز شنبه اعلام کرد افزایش بهای سوخت از بامداد روز یکشنبه در این کشور عملی می شود.

برخی از رسانه های منطقه، تلاش آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران و همچنین بالا رفتن بهای نفت به دنبال این اقدام را از مهمترین دلایل افزایش قیمت سوخت در چین دانسته اند.

بخصوص آنکه هر چقدر زمان تحریم ها نزدیکتر شده بهای فراورده های نفتی هم در چین بالا می رود برای چهارمین بار در یک ماه گذشته است که پکن بهای این محصولات را افزایش داده است.

بهای خرده فروشی هر تن بنزین بر اساس اعلام این کمیسیون 23 دلار و 91 سنت و بهای هر تن گازوییل خرده فروشی نیز نزدیک به 23 دلار افزایش می یابد.

چین می گوید که بر اساس ساختار قیمتگذاری اگر قیمت نفت خام در هر تن نزدیک به 50 یوان تغییر کند و نوسان داشته باشد و این وضعیت برای 10 روز متوالی ادامه یابد ، قیمت سوخت در چین نیز به همان نسبت تغییر خواهد کرد.

قیمت هر لیتر بنزین معمولی در چین در حال حاضر اندکی بیش از یک دلار است بهای بنزین سوپر در این کشور نیز در حدود یک دلار و 20 سنت است.
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 22143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *