۰

بي پي: نفت 80 دلاری برای دنیا مضر است

مدیر اجرایی شرکت نفتی بریتیش پترولیوم گفت: برای نفت و انرژی یک قیمت سالم وجود دارد که به نظر من میتواند بین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد کند و این قیمت سالم بین ۵۰ تا ۶۵ دلار در هر بشکه است.
بي پي: نفت 80 دلاری برای دنیا مضر است
به گزارش ميزنفت به نقل از اویل پرایس، باب دودلی ، مدیر اجرایی شرکت نفتی بریتیش پترولیوم گفت:« برای نفت و انرژی یک قیمت سالم وجود دارد که به نظر من میتواند بین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده تعادل ایجاد کند» .
دودلی اشاره کرد:« این قیمت سالم بین 50 تا 65 دلار در هر بشکه است. دنیا با این قیمت می تواند زندگی کند ».

وی ادامه داد اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه مثل هند، آفریقای جنوبی یا ترکیه شاهد بالاترین قیمت بنزین در کشورشان هستند، چون واحد پولشان شدیداً در برابر دلار سقوط کرده و قیمت نفت به دلار بسیار بالاست .

در حال حاضر قیمت نفت به خاطر اوضاع اقتصادی ونزوئلا و تحریم های آمریکا علیه ایران به طور مصنوعی بالا رفته است. با فروکش کردن این وقایع ژئوپلیتیکی ، بازار مدیریت شده و قیمت نفت به بشکه ای 60 تا 65 دلار بر می گردد .

دودلی تاکید کرد که بریتیش پترولیوم به سیستم جدید مالی اتحادیه اروپا برای مبادله با ایران ملحق نمی شود، چون ریسک زیادی دارد .

نگرانی های مدیر اجرایی بریتیش پترولیوم در مورد مضر بودن نفت 80 دلاری برای جهان، مورد قبول سازمان های مهم بین المللی مثل آژانس بین المللی انرژی و صندوق بین المللی پول است.

آژانس بین المللی انرژی هفته گذشته اعلام کرد انرژی گران قیمت بازگشته و رشد اقتصاد جهانی را تهدید می کند .

همچنین هفته گذشته صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را از رشد اقتصاد جهانی در سال جاری و سال آینده کاهش داد و آن را 3.7 درصد اعلام کرد. رشد اقتصادی در حال حاضر 0.2 درصد پایین تر از پیش بینی صندوق بین المللی پول برای ماه آوریل سال گذشته است. دلایل اصلی این کاهش منازعات تجاری، تنش‌های ژئوپلیتیکی و دورنمای ضعیف اقتصادهای نوظهور به دلیل قیمت بالای واردات نفت برای آنهاست .
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 22151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *