حقوق ارزي براي کار در تهران

حقوق 800 ميليون توماني شاگرد وزير نفت

30 مهر 1397 ساعت 11:25

در حالي که سقف حقوق مديران صنعت نفت طبق بخشنامه وزير نفت، 21 ميليون تومان است يکي از مديران فعلي صنعت نفت، ماهانه حدود 200 ميليون تومان حقوق دريافت مي‌کند.


به گزارش ميز نفت، علي اکبر پورابراهيمي، متولد 1366 از شاگردان دانشگاهي وزير نفت است که با وي به نفت آمد و بدون يک روز تجربه مديريتي و حتي کارشناسي در تاريخ 21 خرداد 1397 به مديريت شرکت نيکو منصوب شد. شرکت نيکو که بازوي بين‌المللي شرکت ملي نفت محسوب مي‌شود دفتر مرکزي‌اش در لوزان سوئيس است و نقش مهمي در دور زدن تحريم‌ها ايفا مي‌کند.

نيکو در دولت دهم، نقش کم نظيري را در دور زدن تحريم‌ها، انتقال پول و تامين نيازهاي اساسي کشور در بخش دارو و کالاهاي اساسي ايفا کرد و به نظر مي‌رسيد در شرايط امروز، ياري دهنده اقتصاد کشور باشد ولي وزير نفت با انتصاب شاگرد خود به مديريت اين شرکت، تقريبا اين شرکت را خلع سلاح کرد.
طبق رسم رايج در شرکت ملي نفت، حقوق اعضای هيئت مدیره و مدیران و کارکنان نیکو در زمان دولت اصلاحات به تصویب هبات مدبره نیکو و مجمع عمومی هیات مدیره شرکت نفت به ریاست وزیر وقت  نفت وقت- بيژن زنگنه - رسیده و توسط مدیرعامل وقت شرکت ملي نفت نيز ابلاغ شد.

حقوق اعضای هيئت مدیره و مدیرعامل شامل 8 هزار فرانک حقوق، 2 هزار فرانک اضافه کار و بین 4500 تا 5 هزار فرانک اجاره منزل- بر اساس قراردادی که خود شرکت نیکو منعقد می کند- است؛ اجاره محل سکونت توسط خود شرکت نیکو به صاحب ملک پرداخت می شود و خود مدیرعامل یا کارکنان در این حوزه ارتباطی با مبلغ اجاره خانه ندارند لذا جمع حقوق پرداحتی با اجاره خانه، بین 15تا 16 هزار فرانک است.

فلسفه چنين حقوقي بدان علت است که مديرعامل شرکت نيکو در لوزان ساکن بود و اين حقوق با توجه به هزينه‌هاي زندگي در اين شهر تعيين شده بود اما مديرعامل جديد شرکت نيکو، همين حقوق را براي زندگي در تهران دريافت مي‌کند. مديرعامل بسيار جوان شرکت نيکو طي اين 4 ماه مديريت خود که تنها هفت روز در لوزان بوده است، حدود 60 هزار فرانک حقوق دريافت کرده است که با توجه به نرخ چند ماه اخير فرانک سوئيس در بازار تهران، بيش از 800 ميليون تومان دريافتي داشته است!

800 ميليون تومان حقوق در شرايطي به وي پرداخت شده است که سقف حقوق مديران صنعت نفت با سال‌ها سابقه کار20 ميليون تومان است و نيروهاي عملياتي حاضر در سکوها و بيابان‌ها، اغلب کمتر از 3 ميليون تومان دريافتي دارند. پور ابراهيم بدون آنکه تجريه‌اي در حوزه نفت داشته باشد، براي کاري که انجام نمي‌دهد 800 ميليون تومان حقوق دريافت کرده است يعني 10 برابر مدير ارشد امروز صنعت نفت که 30 سال سابقه کار دارد.

اين در حالي است که مديران اسبق نيکو، همگي از چهره‌هاي شاخص نفتي بودند که با بيش از 25 سال سابقه نفتي در سطوح بالاي مديريتي و بين‌المللي اين سمت را بر عهده داشتند! پرداخت چنين حقوق نجومي به مديرعامل 31 ساله نيکو، نشان مي‌دهد وزارت نفت بي تفاوت به آنچه که بايد به آن حساس باشد، به پرداخت حقوق‌هاي نجومي خود مشغول است.

دو روز پيش هم فيش حقوقي مديرعامل شرکت ملي نفت منتشر شد که نشان مي‌داد وي بيش از 150 ميليون تومان حقوق ناخالص داشته است که با سکوت محض وزارت نفت مواجه شد.


کد مطلب: 22157

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/22157/حقوق-800-ميليون-توماني-شاگرد-وزير-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir