۰

قیمت بالای نفت قربانی می‌گیرد

مدیر آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد قیمت‌های بالای نفت به مصرف کنندگان آسیب زده و تبعات منفی برای تولیدکنندگان به دنبال خواهد داشت.
بیرول - میز نفت
بیرول - میز نفت
به گزارش میز نفت ، اقتصادهای نوظهور آسیایی مانند هند و اندونزی امسال از افزایش قیمت نفت خام لطمه خورده‌اند. با وجود این‌که قیمت نفت ماه جاری ریزش کرد اما همچنان حدود ۱۵ درصد از ابتدای امسال تاکنون بالاتر مانده است.

هزینه‌های واردات سوخت با افت ارزش ارزهای بازار نوظهور در برابر دلار آمریکا، بالا رفته و به رشد اقتصادی آسیب زده و حتی اعتراضاتی را بدنبال داشته است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در یک کنفرانس انرژی در سنگاپور گفت: قیمت‌های بالای نفت روی کسری حساب جاری بسیاری از کشورها تاثیر منفی داشته است.

بیرول گفت: دو فشار نزولی روی رشد تقاضای جهانی برای نفت وجود دارد. یکی قیمت بالای نفت است که در بسیاری از کشورها روی قیمت‌های مصرف کننده تاثیر گذاشته است و دیگری، آهسته شدن روند رشد اقتصاد جهانی است.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در ادامه خاطرنشان کرد با وجود کندی رشد تقاضا، دورنمای کلی برای مصرف سوخت، تداوم رشد را نشان می‌دهد.

اگرچه انتظار می‌رود گسترش خودروهای برقی باعث شود تقاضا برای محصولاتی مانند دیزل و بنزین در سال‌های آینده به پیک خود برسد اما رونق مصرف محصولاتی مانند پلاستیک و رشد تقاضا برای سوخت از سوی صنعت هواپیمایی، سرمایه‌گذاری گسترده پالایشگاهی در محصولات پتروشیمی و محصولات باکیفیتی مانند سوخت جت را برانگیخته است.



منبع : ایسنا
سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 22206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *