۰

ایران‌ همچنان مقادیر بالایی نفت صادر می‌کند

پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا نوشت: با وجود اینکه تنها چند روز تا آغاز اجرای تحریم‌های نقتی آمریکا علیه ایران باقی مانده است، تهران همچنان مقادیر بالایی از نفت را صادر می‌کند.
نفتکش - میز نفت
نفتکش - میز نفت
به گزارش میز نفت ، با وجود اینکه تنها چند روز تا آغاز اجرای تحریم‌های نقتی آمریکا علیه ایران باقی مانده است، و به‌رغم تلاش‌های دولت ترامپ برای صفر کردن صادرات نفت ایران، تهران همچنان مقادیر بالایی از  نفت را صادر می‌کند.

صادرات نفت ایران در 5ماهه منتهی به سپتامبر حدود یک‌سوم کاهش یافته است. از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، فروش نفت ایران حدود 800 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

با وجود این، برآوردهای بانک‌ها، مؤسسات رصدکننده حرکت تانکرها و آژانس بین المللی انرژی حاکی از آن است که ایران همچنان روزانه 1.7 تا 1.8 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند.

این رقم پایین‌تر از 2.7 میلیون بشکه‌ای است که ایران در اوایل سال جاری صادر می‌کرد. بر اساس برآوردهای مؤسسه پلاتس، در شش‌ماهه نخست امسال، ایران به‌طور متوسط روزانه 2.4 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.
انتظار می‌رود برخی از بزرگترین مشتریان نفت ایران از جمله چین و هند، خرید نفت از ایران را حتی بعد از شروع تحریم‌ها ادامه دهند.

علاوه بر چین و هند، کشورهایی همچون ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و یونان هم خرید نفت از ایران را ادامه داده‌اند. اما تحلیلگران انتظار‌دارند تا پایان امسال صادرات نفت ایران بین یک تا 1.5 میلیون بشکه در‌ روز کاهش یابد.
مت اسمیت، تحلیلگر مؤسسه کلیپر دیتا در این باره گفت: به‌نظر می‌رسد که صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اکتبر تغییر محسوسی نسبت به ماه سپتامبر نداشته است، اما ما انتظار داریم این رقم در ماه آینده و همزمان با شروع تحریم‌ها کمتر شود.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 22215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *