۰

خرید نفت آسیا از ایران کاهش یافت

در حالی که کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن در آستانه آغاز تحریم های آمریکا خرید نفت از ایران را به شدت کاهش داده اند، آمارها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر به پایین ترین رقم خود در طی ۳۲ ماه گذشته رسیده است.
نفت ایران - میز نفت
نفت ایران - میز نفت
به گزارش میز نفت ، در حالی که کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن در آستانه آغاز تحریم های آمریکا خرید نفت از ایران را به شدت کاهش داده اند، آمارها نشان می دهد که صادرات نفت ایران به آسیا در ماه سپتامبر به پایین ترین رقم خود در طی 32 ماه گذشته رسیده است.

آمارهای به دست آمده از گزارش های دولتی و موسسات رصد آمد و شد تانکرها نشان می دهد، کشورهای چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه گذشته میلادی، مجموعا 1.13 میلیون بشکه در روز از ایران نفت خریده اند که 40.9 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است. این پایین ترین میزان فروش نفت ایران در بازار آسیا از ژانویه 2016 یعنی زمان لغو تحریم های هسته ای تاکنون است.

دولت آمریکا در طی یک هفته آینده تحریم های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران وضع خواهد کرد به این امید که بتواند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

اوپک در ماه ژوئن توافق کرد که به منظور پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار عرضه نفت خود را افزایش دهد.

ژاپن و کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را متوقف کرده اند، اما 3 مشتری عمده دیگر نفت ایران یعنی هند، چین و ترکیه همچنان بر خرید نفت از ایران اصرار دارند.

وزیر نفت ایران هفته گذشته گفت، آمریکا نمی تواند صادرات نفت ایران را متوقف کند. وی هشدار داد که چنین محدودیت هایی تنها به تداوم آشفتگی قیمت نفت کمک می کند.

یک منبع صنعتی گفت، خرید نفت هند از ایران در ماه سپتامبر 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و به 527 هزار و 600 بشکه در روز رسیده و خریداران قصد دارند در ماه نوامبر 9 میلیون بشکه از ایران نفت خریداری کنند.

آمارهای موسسه رفینیتیو ایکون هم حاکی است، خرید نفت چین از ایران در ماه سپتامبر 41.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و به 458 هزار بشکه در روز رسیده است.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 22218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *