۰

توکيو: چيزی رسما اعلام نشده است

سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد توکیو حتی پس از چندین دور مذاکره با مقامات آمریکایی، هنوز معافیت از تحریم‌های نفتی ایران دریافت نکرده است.
یوشیده سوگا - میز نفت
یوشیده سوگا - میز نفت
به گزارش میز نفت ، یوشیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن گفت توکیو حتی پس از چندین دور مذاکره با مقامات آمریکایی، هنوز معافیت از تحریم‌های نفتی ایران دریافت نکرده است.

یوشیده سوگا، دبیر ارشد کابینه ژاپن در کنفرانس خبری گفت: «مذاکرات آمریکا و ژاپن در مورد تحریم‌های ایران تاکنون 4 بار برگزار شده است.»

«طرف ژاپنی از (طرف آمریکایی) خواسته تا این فشار (تحریم‌ها) بر فعالیت‌های شرکت‌های ژاپنی تاثیر نگذارد. من تمایلی به ارائه جزئیات مذاکرات ندارم.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه گفته بود دولت ترامپ می‌خواهد تحریم‌های صادرات نفت ایران تهران را از پا دربیاورد اما نمی‌خواهد به کشورهای وابسته به نفت صدمه بزند.

یک تحلیلگر بازار نفت دراین باره گفت اگر هند معافیت دریافت کرده، شانس ژاپن برای دریافت معافیت افزایش خواهد یافت... دولت ژاپن و مقامات صنعتی امید دارند که معافیت دریافت کنند.

منابع آگاه هندی از دریافت معافیت دهلی‌نو برای ادامه واردات نفت از ایران تا ماه مار 2019 خبر دادند. در عین حال، بلومبرگ نیز به نقل از منابع آسیایی نوشت کره جنوبی و هند با آمریکا بر سر طرح کلی معافیت توافق کردند اما قرار نیست این توافق به صورت رسمی تا پیش از 5 نوامبر(زمان اجرای تحریم‌های ایران) اعلام شود.



منبع : فارس
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 22234
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *