۰

تحليل يک رسانه چينی درباره تحريم ايران

یک روزنامه چینی نوشت تحریم نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و افزودن برفشارهای اقتصادی بر این کشور، مصداق بارزی از یکجانبه گرایی آمریکا است.
نفت ایران - میز نفت
نفت ایران - میز نفت
به گزارش میز نفت ،  گلوبال تایمز روز جمعه در مطلبی تاکید کرد هر چه می گذرد کشورهای بیشتری هدف این یکجانبه گرایی و اقدامات خودمحورانه آمریکا قرار می گیرند و از جمله آنها ایران است که واشنگتن می کوشد با تحریم های نفتی دیدگاه ها و سیاست هایش را به آن کشور تحمیل کند.

نشریه چینی خروج آمریکا از برجام ، تحریم نفتی ایران و همچنین تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع آزمایش های موشک های اتمی میان برد در سال 1987 میلادی را از جمله سیاست های مخرب و یکجانبه آمریکا دانسته است.
این گزارش ادامه می دهد که سیاست دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اولویت دادن به آمریکا است و برای این منظور این کشور از هیچ تلاشی برای تخریب نظام های چند جانبه سیاسی و تجاری ابایی ندارد.

گلوبال تایمز از اینکه آمریکا می کوشد تا هند را به عنوان رقیب چین قرار دهد و یا به تنش ها در روابط ژاپن و چین دامن بزند، انتقاد کرده و آورده است که از دیدگاه دوستان آمریکا همواره چین یک تهدید بوده است اما مسلما آنچه ترامپ و دولت وی می خواهند بدست آورند به آسانی محقق نخواهد شد.

روزنامه چینی تلاش های آمریکا برای ممانعت در فعالیت های سازمان تجارت جهانی، مانع تراشی در برابر برنامه راه ابریشم چین، خروج از پیمان های چند جانبه تجاری، بیرون رفتن از پیمان تحولات اقلیمی و افزودن بر تعرفه های تجاری بر روی کشورهای دیگر از جمله چین و ژاپن را مصادیق دیگری از یکجانبه گرایی دولت ترامپ در آمریکا دانسته است.


منبع : ایرنا
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 22238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *