۰

ترکیه به هواپیماهای ایرانی اجازه سوختگیری نداد

برخی هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول اجازه سوختگیری پیدا نکردند و مجبور شدند حداقل یک پرواز خود را لغو کنند.
هواپیما - میز نفت
هواپیما - میز نفت
به گزارش میز نفت ، برخی هواپیماهای ایرانی در روز جمعه در فرودگاه استانبول سوختگیری نکردند و مجبور شدند حداقل یک پرواز خود را کنسل کنند. در حالی که بقیه هواپیماها هم تعداد مسافران خود را کاهش دادند تا بتوانند با سوخت کمتری پرواز کنند.

پترول آفیسی ترکیه، شرکت وابسته به ویتول، از دادن سوخت به هواپیماهای ایرانی در ترکیه خودداری کرد.
خطوط هوایی ماهان ایر، آتا، قشم و آسمان بین تهران و استانبول پرواز می کنند.

آمریکا در روز جمعه گفت که موقتا به هشت کشور اجازه می‌دهد از روز دوشنبه با اجرای تحریم‌ها علیه ایران به واردات نفت ایران ادامه دهند و فعلا از تنبیه های اقتصادی آمریکا در امان باشند.

ترکیه برای تامین انرژی به شدت وابسته به واردات است و کشور همسایه ایران به خاطر نزدیکی، کیفیت نفت خام و قیمت مناسب یکی از اصلی‌ترین منابع نفتی آن است.

فتیح دانمز، وزیر انرژی ترکیه گفت به ترکیه گفته شده که از تحریم‌های ایران معافیت می گیرد. گرچه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نام این کشورها را اعلام نکرده است.

وب سایت فرودگاه آتاتورک استانبول نشان داد که حداقل یک پرواز به ایران کنسل شده است و بقیه با تاخیر پرواز کرده‌اند. حداقل سه پرواز هم به موقع انجام شده‌اند.
روزنامه های ترک از قول پترول آفیسی اعلام کردند که به شرکت‌های حمل و نقل گفته شده بود به شرکت‌های هواپیمایی ایران سوخت ندهند.

ویتول اظهارنظری در این زمینه نکرده است.
هواپیمایی آتا، یک شرکت حمل و نقل چارتر ایرانی اعلام کرد که مجبور شده تعداد مسافران پرواز استانبول به تبریز را کم کنند و از 160 نفر به 100 نفر برساند تا سوخت اضافی از ایران بگیرند.

بهزاد عطارد، مدیر خط هوایی آتا در استانبول گفت:« فقط در صورتی می توان تمام مسافران را جابه‌جا کرد که از هردو مقصد سوخت بگیریم. شرکت‌ها خسارت می‌بینند و به گردشگری ترکیه آسیب می رسد.


منبع : تسنیم
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 22243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *