۰

خادمی: راه اندازی بورس انرژی ایران آمریکا را شوکه کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که بورس انرژی اقدامی موفقیت آمیز بود گفت: کار خوبی که انجام دادیم، پیش دستی در راه اندازی بورس انرژی قبل از آغاز تحریم های نفتی بود و این موضوع آمریکا را دچار شوک کرد.
هدایت الله خادمی - میز نفت
هدایت الله خادمی - میز نفت
به گزارش میز نفت ، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه اندازی بورس نفت و انرژی گفت: این اقدام موفقیت آمیز بود و به همین دلیل خیلی از دشمنان از این موضوع ناراحت شدند زیرا انتظار نداشتند، راه اندازی بورس انرژی با استقبال بخش خصوصی مواجه شود. برای به سرانجام رسیدن این طرح، در ماه های گذشته کارهای زیادی انجام دادیم و در نهایت عرضه نفت در بورس انرژی رخ داد و در این مسیر دولت به خوبی کمک کرد و امیدوار هستیم ادامه پیدا کند.

وی افزود: ما می توانستیم این فرصت، یعنی ایجاد بورس انرژی و عرضه نفت را در سال های قبل راه اندازی کنیم اما انجام ندادیم تا امروز که به یک تنگنایی رسیدیم و هر چند دیر اما خیلی خوب است. امیدوار هستیم با ایجاد زیرساخت های لازم برای عرضه نفت در بورس انرژی، این کار ادامه داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره امکان وارد کردن پول فروش نفت توسط بخش خصوصی به داخل کشور، تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند پول را وارد کشور کند. قبلا هم در زمان تحریم ها، مبادلات کالا انجام داده بودیم و پول وارد کرده بودیم. در دنیا مکانیزم ها و صرافی هایی وجود دارد که می توان به وسیله آن، پول را وارد کشور کرد.

وی اضافه کرد: شرکت های خصوصی که نفت را از بورس انرژی می خرند معمولا در خارج از کشور نیز شرکت دارند و داد و ستد با وجود آنکه سخت است، قطعا با کشورها و شرکت های خارجی صورت می گیرد. بخش خصوصی حجم کمی از نفت را خریداری می کند و آنها می توانند به پالایشگاه ها عرضه کنند و هر پالایشگاه می تواند مشتری دو خریدار جزء باشد و آمریکا نیز نمی تواند آنها را رصد کند.

خادمی در ادامه بیان کرد: کار خوبی که انجام دادیم، پیش دستی در راه اندازی بورس انرژی قبل از آغاز تحریم های نفتی بود و این موضوع آمریکا را دچار شوک کرد. البته باید این کار را تداوم دهیم و با بخش خصوصی مخالفت نکنند.



منبع : تسنیم
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 22248
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *