۰

موضع ترکیه درباره احتمال دریافت معافیت از تحریم‌ها

روحسار پکجان، وزیر بازرگانی ترکیه اظهار کرد ترکیه علامت‌های اولیه را دریافت کرده که در میان هشت کشوری خواهد بود که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معافیت می‌گیرند.
ایران وترکیه - میز نفت
ایران وترکیه - میز نفت
به گزارش میز نفت ، ترکیه برای تامین نیازهای انرژی خود به واردات نفت ایران به شدت متکی است و ایران به دلیل همجواری، کیفیت نفت و قیمت مناسب آن، یکی از منابع اصلی نفت ترکیه است.

پکجان به خبرنگاران در ترکیه گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که ترکیه جزء یکی از هشت کشوری خواهد بود که معافیت دریافت می‌کنند اما ما هنوز مطمئن نیستیم. این مسئله روز دوشنبه معلوم می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، یک منبع صنعتی آگاه ماه گذشته گفته بود ترکیه تلاش‌هایی برای کاهش خرید نفت ایران در آستانه تحریم‌های آمریکا انجام داده اما ترجیح می‌دهد واردات نفت ایران را حفظ کند.

طبق آمار کشتیرانی و رهگیری نفتکش‌ها، ترکیه حدود ۹۷ هزار بشکه در روز نفت ایران را در اوت و ۱۳۳ هزار بشکه در روز در سپتامبر در مقایسه با بیش از ۲۴۰ هزار بشکه در روز در آوریل وارد کرد و در دو هفته نخست اکتبر ترکیه سه محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران را خریداری کرده که معادل حدود ۹۷ هزار بشکه در روز است.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 22257
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *