۰

تحليل جالب دستيار اوباما درباره تحريم نفت ايران

خروج از برجام به سود هیچ یک از هدف‌هایی نبود که دولت آمریکا در رابطه با ایران می‌خواست به آن‌ها دست یابد. به گمانم خروج آمریکا از برجام اشتباه بزرگی بود... بنابراین آمریکا بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت و بیش از گذشته در جهان منزوی خواهد شد.
تحریم نفت - میز نفت
تحریم نفت - میز نفت
به گزارش میز نفت ، «رابرت مالی» دستیار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در امور خاورمیانه و مذاکره‌کننده ارشد توافق هسته‌ای با ایران، گفت که محدودیت‌های جدید آمریکا برای ایران باعث افزایش نفوذ روسیه در بازار نفت می‌شود. 

وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک عنوان کرد: «این تحریم‌ها به نفع تولیدکنندگان نفت خواهد بود، چراکه باعث افزایش قیمت‌ها خواهد شد و روسیه خواهد توانست نقشی مؤثر به‌عنوان یک تولیدکننده نفت داشته باشد. این تحریم‌ها به‌شکلی مؤثر قدرت روسیه در بازار را افزایش خواهد داد.»

وی گفت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، «به‌شکلی دیوانه‌وار» تمرکز خود را بر افزایش فشار بر ایران گذاشته است. 

مالی افزود: «بنابراین اگر بهای تحریم و اعمال فشار بر ایران افزایش نقش روسیه باشد، به گمانم دولت آمریکا حاضر به پذیرش این قضیه است.»

دستیار رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در امور خاورمیانه در ادامه گفت: «هدف آمریکا در این زمینه هرچه باشد، این راه دستیابی به آن نیست. خروج از برجام به سودی هیچ یک از هدف‌هایی نبود که دولت آمریکا در رابطه با ایران می‌خواست به آن‌ها دست یابد. به گمانم خروج آمریکا از برجام اشتباه بزرگی بود... بنابراین آمریکا بهای این اقدام خود را خواهد پرداخت و بیش از گذشته در جهان منزوی خواهد شد.»

وی افزود: «اروپا نخواهد توانست کاملا اثر تحریم‌های آمریکا را جبران کند و گمان نمی‌کنم به‌شکلی عمده بتواند چنین کند. به عبارت دیگر، ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.»

 رابرت مالی در رابطه با تلاش آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران در پی تحریم‌ها گفت: «می‌دانم که هند اعلام کرده که نمی‌تواند واردات خود را به صفر برساند. برخی از پالایشگاه‌های این کشور تنها در تناسب با نفت ایران طراحی شده‌اند. ارزان‌ترین نفتی که بسیاری کشورها می‌توانند به آن دست یابند از آن ایران است. آیا ایالات متحده یا دیگر کشورها می‌توانند این کسری را جبران کنند؟ در رابطه با پالایشگاه‌هایی که برای نفت ایران ساخته شده‌اند چه می‌خواهند بکنند؟» 

مذاکره‌کننده ارشد توافق هسته‌ای با ایران افزود که چین و ترکیه اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند واردات نفت از ایران را متوقف کنند و کره‌جنوبی و ژاپن نیز چنانچه شامل معافیت نشوند، ضرر بسیاری را متحمل خواهند شد. 


منبع : ایلنا
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب: 22269
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *